ANUNCI relatiu a les bases del procés de selecció per a la provisió d'una plaça d'auxiliar administratiu/iva.
Havent-se aprovat per resolució d'alcaldia número 2024-0942 de data 26 juliol de 2024, les bases i convocatòria que regeixen el procés selectiu per a la provisió, amb caràcter de funcionari de carrera i mitjançant concurs-oposició lliure, d'una plaça d'auxiliar administratiu/iva, funcionari de carrera, de l'Ajuntament dels Pallaresos, amb formació de llista de reserva, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de l'última publicació oficial. Així mateix, s'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria i el procés de selecció.
Els Pallaresos, 26 de juliol de 2024
La secretària
Text íntegre de les bases reguladores:
BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER A LA PROVISIÓ MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ LLIURE, D'UNA PLAÇA D'AUXILIAR ADMINISTRATIVA, FUNCIONARI DE CARRERA, DE L'AJUNTAMENT DELS PALLARESOS, AMB FORMACIÓ DE LLISTA DE RESERVA
PRIMERA. Objecte de la convocatòria
Aquestes bases tenen per objecte regular la selecció, mitjançant el sistema de concurs oposició lliure, d'una plaça en la categoria auxiliar administratiu (Grup C, subgrup C2) de l'Ajuntament dels Pallaresos, en règim de funcionari/ària de carrera, enquadrada dins de l'escala d'administració general, i amb formació de Llista de reserva per motius de baixa per incapacitat temporal, nomenaments supletoris, vacants, vacances o d'altres circumstàncies.
Aquesta plaça correspon a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2024, aprovada per Decret d'alcaldia 2024-0908, de 18 de juliol de 2024 i publicada en el Butlletí Oficial de la Província CVE 2024-06542 de data 22 de juliol de 2024 i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya 9212 de data 25 de juliol de 2024.
La jornada de treball setmanal de les places convocades serà l'aprovada al calendari laboral per a tot el personal de l'Ajuntament dels Pallaresos (100% de la jornada setmanal ordinària). Les funcions bàsiques del lloc de treball, seran d'acord amb la categoria i lloc d'adscripció.
La plaça objecte de convocatòria te assignada les retribucions bàsiques corresponents al Subgrup C2, segons la classificació establerta a l'article 76 de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, Text Refós aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, establertes a la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament. Les funcions del lloc de treballs seran les descrites a la fitxa núm. 7 de la Relació de Llocs de Treball.
SEGONA. Condicions d'admissió d'aspirants
Per ser admès i prendre part en el procés de selecció, les persones aspirants hauran de reunir, a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, d'acord amb les lleis vigents, o tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, de conformitat amb l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i amb el que estableixen la Llei 4/2000 d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya, i la Llei 14/2003, de 20 de novembre, sobre els drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i disposicions concordants. Els aspirants estrangers han d'acreditar la seva nacionalitat.
Les previsions del paràgraf anterior seran d'aplicació, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, al cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i als seus descendents i als del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.
b) Posseir la capacitat funcional per a realitzar les tasques.
c) Haver complert setze anys d'edat, i no excedir de la de jubilació forçosa per edat.
d) Estar en possessió, en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, de la titulació de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent.
A aquests efectes, s'entén que s'està en condicions d'obtenir la titulació quan, en el termini de presentació de sol·licituds, s'hagin superar els corresponents plans d'estudis o proves que permetin accedir a la titulació.
Per a les titulacions obtingudes a l'estranger es requerirà aportar certificat d'equivalència o d'homologació de conformitat amb el que estableix la normativa sobre aquesta matèria.
e) No patir cap malaltia ni disminució que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
g) Posseir el certificat de coneixements de nivell de suficiència de llengua catalana orals i escrits (certificat C1 - coneixements de nivell de suficiència, antic nivell C) de la Direcció General de Política Lingüística o Junta Permanent de Català o alguna de les titulacions equivalents d'acord amb el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, modificat pel Decret 3/2014, de 7 de gener, i l'Ordre 491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística. Així mateix, és d'aplicació el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya.
En cas que les persones aspirants no puguin acreditar documentalment la possessió del nivell de català exigit, hauran de sotmetre's a una prova específica de coneixements de llengua catalana del mateix nivell al requerit a la convocatòria.
No obstant l'anterior, i d'acord amb l'establert a l'art. 5 del Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya, resten exempts de realitzar la prova de coneixements de la llengua catalana:
1. les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l'Ajuntament dels Pallaresos, i als quals hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior a l'exigit a la convocatòria.
2. les persones aspirants que hagin superat la prova esmentada en altres processos de selecció realitzats per l'Ajuntament dels Pallaresos dins la mateixa oferta pública d'ocupació.
h) Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar coneixements de llengua castellana del nivell C 2. Aquest coneixement s'acredita mitjançant
- Certificat que acrediti que s'ha cursat la primària, la secundària o el batxillerat a l'Estat espanyol.
- Diploma de nivell superior d'espanyol C2 (Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre) o equivalent, o
- Certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.
- Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.
De no aportar-se aquesta acreditació documental, les persones aspirants hauran de realitzar i supera una prova específica de coneixements de llengua espanyola.
No obstant, estaran exemptes de realitzar l'exercici de coneixements de llengua castellana les persones aspirants nacionals de països en que la llengua castellana sigui llengua oficial, o que hagin cursat en llengua castellana els estudis conduents a l'obtenció de la titulació exigida com a requisit d'accés.
Aquests requisits s'han de complir l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds.
TERCERA. Forma i termini de presentació d'instàncies
3.1- Sol·licitud:
Les persones aspirants que desitgin prendre part en aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud de participació en la qual manifestin que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits a la Base 2a de la convocatòria, i tramitar-ho d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, segons el següent:
Presentació al Registre General de l'Ens:
- Electrònicament: al registre electrònic de l'Ens. Caldrà fer-ho amb certificat digital o signatura electrònica i completar el tràmit electrònic corresponent.
Serà suficient amb l'aportació de la documentació adjunta en còpia simple, però si la persona aspirant presenta amb la sol·licitud còpies electròniques autèntiques, no serà necessària l'aportació posterior de la documentació original.
- Presencialment: les persones interessades poden presentar instància que ha d'estar signada per la persona aspirant, en horari d'atenció al públic, al Registre General de l'Ens en horari d'atenció al públic (Avinguda de la Catalunya, número 8, de El Pallaresos).
Serà suficient amb l'aportació de la documentació adjunta en còpia simple, però si la persona aspirant presenta amb la sol·licitud còpies autèntiques o compulsades, no serà necessària l'aportació posterior de la documentació original.
Les instàncies també es podran presentar en qualsevol de les formes admeses per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques en relació amb la disposició derogatòria i la disposició transitòria 4a d'aquesta mateixa llei. En cas de presentar-se a través d'una oficina de correus o en el registre presencial d'una altra administració pública, cal tenir en compte que s'ha de fer com a correu administratiu, és a dir, s'haurà de presentar la documentació en un sobre obert i la instància haurà de ser registrada amb el dia i hora en què s'ha fet la presentació. Per assegurar la gestió de les sol·licituds presentades per aquesta via, cal avisar enviant un correu electrònic a l'adreça Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla., adjuntant la sol·licitud degudament registrada.
Les persones amb discapacitat que necessitin algun tipus d'adaptació o adequació per a la realització de les proves han de presentar el dictamen actualitzat emès per l'Equip de Valoració i Orientació Laboral (EVO) que indiqui les adequacions necessàries durant el procés de selecció en els termes de l'article 6 del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.
El termini de presentació de la sol·licitud serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà al de la data de l'última publicació en un diari oficial.
El coneixement de la llengua catalana i castellana exigits es podrà acreditar documentalment des de l'obertura del termini de presentació de sol·licituds i fins al moment mateix d'inici de les proves d'acreditació en defecte de la documental.
Per a la fase de concurs, la documentació acreditativa es presentarà a la finalització de la fase d'oposició i només les persones aspirants que la superin, les quals disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptats de l'endemà de la publicació del Acta de valoració dels exercicis de la fase d'oposició i resultat d'aquesta.
Amb la presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el seu consentiment a la recollida i tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en aquesta convocatòria i per la tramitació del procés selectiu d'acord amb la normativa vigent.
El President de la Corporació, d'ofici o a proposta del President del Tribunal qualificador, pot demanar, als efectes procedents, l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants.
3.2- A la sol·licitud s'adjuntarà:
- Fotocòpia del DNI, NIE o, si escau, passaport.
- Titulació exigida.
- Acreditació dels coneixements de llengua catalana: fotocòpia confrontada de la documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell C1 – nivell de suficiència de la Secretaria de Política Lingüística o d'un dels altres títols, diplomes i certificats equivalents per l'Ordre PRE/228/2004, de 21 de juny.El coneixement de la llengua catalana al nivell C1 exigit es podrà acreditar documentalment des de l'obertura del termini de presentació de sol·licituds i fins al moment mateix d'inici de la prova de català.
- Rebut de pagament acreditatiu d'haver abonat a la Tresoreria municipal l'import dels drets d'examen o els documents acreditatius de l'atur i de no percebre cap quantitat en concepte de subsidi.
- Currículum vitae.
En la fase de concurs, en relació als mèrits a presentar, com a norma general, els mèrits insuficientment justificats no seran valorats ni tampoc els que no s'hagin al·legat o presentat degudament compulsats, juntament amb la instància de sol·licitud per prendre part en els proves selectives o durant el període de presentació de les sol·licituds.
El treball desenvolupat a l'Administració Pública i/o empresa privada s'ha d'acreditar, els primers, mitjançant Certificat o còpia de les Actes de presa possessió i cessament, i els segons mitjançant la vida laboral.
Drets d'examen
Juntament amb la sol·licitud, les persones aspirants han de presentar el justificant d'haver satisfet la taxa de drets d'examen. D'acord amb l'Ordenança Fiscal núm. 12, reguladora de les Taxes per a realització d'activitats jurídico-administratives de competència local, es fixa en la quantitat de 20,00 €.
El pagament es pot fer efectiu a la Tresoreria de la Corporació en el moment de la presentació de la sol·licitud, per gir postal o telegràfic, o mitjançant ingrés en caixa o transferència bancària en el compte corrent següent ES9701826035440200003993.
Quan el pagament s'efectuï mitjançant ingrés en caixa, transferència bancària o per gir postal o telegràfic, s'han de fer constar com a remitent el nom i els cognoms de l'aspirant, el número de la convocatòria, la data del lliurament i l'import corresponent, i s'ha d'adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia del resguard de la imposició.
De conformitat amb l'article 12 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de Taxes i Preus Públics, procedirà la devolució de la taxa per drets d'examen quan no es realitzi el seu fet imposable per causes no imputables al subjecte passiu. Per tant, no procedirà cap devolució dels drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a l'interessat. La manca de pagament, el pagament incomplet de la taxa, la no acreditació de l'abonament de la taxa corresponent o la no acreditació documental a efectes de l'exempció de pagament, determinaran l'exclusió de l'aspirant.
Estan exemptes del pagament de la taxa les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 per 100. També estan exemptes les persones que figurin com a demandants de treball durant el termini, com a mínim, d'un mes anterior a la data de la convocatòria; seran requisits per gaudir de l'exempció que en aquell termini no hagin rebutjat cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagin negat a participar, llevat de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguin rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional, de conformitat amb l'article 18.5 de la Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social.
QUARTA. Admissió d'aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia ha de dictar Resolució, en el termini màxim d'un mes, aprovant la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d'inadmissió. En l'esmentada Resolució s'han d'indicar els llocs on es troben exposades al públic les llistes completes certificades de les persones aspirants admeses i excloses, i s'han de determinar el lloc, la data i l'hora de començament de les proves, l'ordre d'actuació de les persones aspirants i la composició del Tribunal.
Aquesta resolució s'ha de fer pública al tauler d'anuncis i a la seu electrònica de la Corporació (https://www.elspallaresos.cat) i al BOP de Tarragona, i ha de concedir un termini de 10 dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Aquesta publicació substitueix la notificació individual als interessats, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.
Si no s'hi presenten reclamacions, les llistes d'aspirants admesos i exclosos es consideraran elevades a definitives sense necessitat de nova resolució. Si se'n produeixen, l'Alcaldia ha de resoldre estimar-les o desestimar-les definitivament, en el termini dels trenta dies següents, i ha de notificar les resolucions, individualment, a les persones aspirants que les hagin presentat.
CINQUENA. Tribunal qualificador
El Tribunal que s'ha de constituir per valorar el procés selectiu tindrà la següent composició:
- PRESIDENT: El/la secretari/a interventor/a SAM de la Diputació de Tarragona o funcionari en qui delegui.
- VOCALS: tres designats per l'alcaldia:
i. Un dels quals ho serà a proposta de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya i/o suplent.
ii. Un altre, un funcionari de carrera d'una administració aliena a la Corporació, que ocupi una plaça de plantilla i lloc de treball del mateix grup de classificació i/o suplent.
iii. Un altre, un funcionari de carrera d'una administració aliena a la Corporació i/o suplent.
- SECRETARI/ÀRIA: Un funcionari/ària de carrera d'una administració aliena a la Corporació o en qui delegui.
La designació nominal dels membres del Tribunal, que ha d'incloure la dels respectius suplents, correspon al President de la Corporació i s'ha de fer en la resolució per la qual s'aprova la llista d'admesos i exclosos.
El tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes per a totes o alguna de les proves, els quals, en l'exercici de la seva funció, actuaran amb veu, però sense vot.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència com a mínim de la meitat dels seus membres, bé siguin titulars, bé suplents, i sempre amb l'assistència del President i Secretari. Les decisions s'han d'adoptar per majoria de vots dels presents i, en cas d'empat, resoldrà el vot de qualitat del President.
El Tribunal queda facultat per interpretar les Bases i resoldre qualsevol incidència del procés de selecció, sent els seus Acords immediatament executius, sens perjudici de la possibilitat de poder ser impugnats en alçada davant l'Alcaldia.
La participació en el tribunal qualificador donarà lloc a la indemnització reglamentària, en concepte d'assistència, d'acord amb el que estableix el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, corresponent al Tribunal.
Els membres del tribunal es poden abstenir i els aspirants poden recusar-los si concorre algun dels motius dels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. La possibilitat de recusació és extensiva als membres assessors del Tribunal des del moment de la seva incorporació.
De cada Sessió s'estendrà Acta, signada pel secretari, que n'ha de donar fer, amb el vistiplau del president.
En tot cas, el funcionament del Tribunal qualificador, en allò no previst en aquestes Bases, s'adequarà a les normes contingudes al Cap. II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
SISENA. Sistemes de selecció i desenvolupament dels processos
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció és el de concurs-oposició lliure i constarà de les fases següents:
— Oposició: 70%
— Concurs: 30%
FASE D'OPOSICIÓ:
1r exercici.
1.1 Coneixement de la llengua catalana
Els aspirants que no acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de nivell intermedi de llengua catalana orals i escrits (certificat C1 - coneixements de nivell de suficiència de català, antic nivell C) de la Direcció General de Política Lingüística o Junta Permanent de Català o alguna de les titulacions equivalents, hauran de fer la prova de català que té caràcter eliminatori.
La durada màxima d'aquesta prova serà determinada pel tribunal.
El resultat d'aquest exercici serà APTE o NO APTE.
Per a aquesta prova, el Tribunal actuarà assistit d'assessors.
1.2 Coneixement de la llengua castellana
Els coneixements de la llengua espanyola s'hauran d'acreditar per aquells/elles aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola. La prova de coneixements de la llengua espanyola consistirà en mantenir una conversa, amb els/les assessors/ores que el tribunal de selecció nomeni, de manera que quedi demostrat un domini suficient de l'idioma per part de l'aspirant.
Restaran exempts de realitzar aquesta prova els aspirants provinent d'un Estat diferent a l'Estat espanyol que tingui com a llengua oficial l'idioma espanyol o que hagin presentat, juntament amb la instància sol·licitant prendre part en el procés de selecció, fotocòpia compulsada d'algun dels documents següents:
- Certificat que acrediti que s'ha cursat la primària, la secundària o el batxillerat a l'Estat espanyol.
- Diploma de nivell superior d'espanyol C2 (Reial Decret 1137/2002) o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.
- Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.
Aquestes dues proves es valoraran, cadascuna, com a apte o no apte. Ambdues són obligatòries i eliminatòries segons correspongui, tot quedant exclosos/es del procés de selecció els/les aspirants que, no estant dintre d'un dels supòsits d'exempció degudament acreditats, no superin alguna d'aquestes dues proves de la primera fase.
2n. Exercici. Prova teòrica (qüestionari de respostes alternatives)
Consisteix en contestar, en un període màxim d'una hora, un qüestionari de 30 preguntes tipus test, de resposta alternativa sobre el Temari de l'Annex. El tribunal disposarà de 4 preguntes de reserva, per a possibles anul·lacions que poguessin donar-se. En aquesta prova els aspirants no podran fer ús de cap tipus de material de suport. Les qüestions es determinaran pel Tribunal immediatament abans de l'inici de la prova.
L'exercici es valorarà fins a 30 punts, i serà necessari obtenir una puntuació mínima de 15 punts per superar-lo. La qualificació s'atendrà a la regla següent :
- cada resposta vàlida serà qualificada amb 1 punt
- cada resposta incorrecta restarà 0,15 punts
- les respostes en blanc seran neutres
La puntuació d'aquest exercici serà d'un màxim de 30 punts.
La persona que no obtingui un mínim de 15 punts serà automàticament exclòs/a del procés selectiu i no se li corregirà el següent exercici.
3er. exercici. Prova pràctica (resolució d'un cas pràctic)
Consisteix en contestar, en un període màxim de dues hores, un supòsit o varis supòsits pràctics relacionats amb els temes que figuren a l'annex. El tribunal podrà disposar que els aspirants llegeixin les respostes davant seu i els podrà sol·licitar els aclariments que consideri oportuns.
Es valorarà de 0 a 40. Per superar-lo caldrà obtenir una puntuació mínima de 20 punts, quedant exclosos/es del procés selectiu.
El tribunal determinarà la potestat de determinar la necessitat de superar amb una puntuació mínima cadascun dels supòsits o preguntes d'aquest exercici.
La normativa podrà ser consultada en suport paper.
La normativa aplicable a la resolució de l'exercici serà la vigent en el moment de la seva realització.
El tribunal podrà disposar que l'exercici sigui llegit per les persones aspirants.
En aquesta prova es valorarà pel Tribunal la capacitat d'anàlisi, la sistemàtica en el plantejament i la formulació de conclusions congruents amb el supòsit o supòsits plantejats.
FASE DE CONCURS:
En aquesta, es valoraran pel Tribunal els mèrits i circumstàncies personals en el seu cas al·legats per les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició del procés selectiu, en base a la documentació acreditativa aportada per aquestes (mitjançant original o còpia compulsada).
L'al·legació dels mèrits per part de les persones aspirants que haguessin superat la fase d'oposició haurà de fer-se en el termini de cinc dies hàbils comptats de l'endemà de la publicació de l'Acta de valoració dels exercicis de la fase d'oposició i resultat d'aquesta.
Només es valoraran els meritats per les persones aspirants fins l'últim dia del termini de presentació de les sol·licituds de participació en el procés selectiu, o la data de la seva certificació, si aquesta és anterior.
Els mèrits a valorar, i barem de puntuació, seran els següents :
A) Experiència professional
- Per serveis prestats en administracions locals en funcions iguals o equivalents al lloc de treball objecte de la convocatòria com a personal laboral, funcionari de carrera o funcionari interí: 0,40 punts/mes, amb un màxim de 14 punts.
- Per serveis prestats en altres administracions públiques, organismes autònoms, empreses públiques i/o sector privat en funcions iguals o equivalents al lloc de treball objecte de la convocatòria: 0,15 punts/mes, amb un màxim de 6 punts.
La puntuació establerta en aquest apartat s'entendrà referida a la jornada ordinària de treball. En el cas que la jornada sigui inferior a l'ordinària, s'aplicarà la puntuació proporcional que correspongui.
Es computen els serveis efectius prestats tenint en compte que el temps de serveis prestats simultàniament nomes s'ha de computar una vegada.
Documents justificatius:
- Pel que fa als serveis prestats en administracions publiques, certificat expedit per l'administració pública on s'hagin prestat els serveis.
- Pel que fa a treballs realitzats en empreses privades, sempre que siguin llocs relacionats amb el que es convoca, certificat de la vida laboral del sol·licitant estès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança o assessorament especial no es valoraran, i tampoc seran objecte de valoració les pràctiques realitzades en el marc de convenis de cooperació educativa o anàlegs.
La manca d'acreditació documental suficient privarà a la persona aspirant del dret a la valoració del mèrit al·legat.
La puntuació màxima en aquest apartat serà de 20 punts.
B) Formació.
Jornades i cursos sobre continguts en funció de la relació amb les funcions pròpies del lloc de treball o amb habilitats que requereix la plaça a cobrir d'acord amb el següent barem: (màxim de 10 punts):
- Jornades o cursos de fins a 20 hores: 2 punts
- De 21 a 30 hores: 2,50 punts
- De 31 a 50 hores: 3 punts
- De 51 a 60 hores: 3,50 punts
- De 61 a 75 hores: 4 punts
Els mèrits d'aquest apartat s'han d'acreditar mitjançant certificat o diploma d'assistència a la respectiva acció formativa, als quals haurà de constar la durada. Quan no consti la durada, es valorarà com de durada inferior a 10 hores.
- Entrevista personal.
Obligatòria i no eliminatòria. Consisteix en una entrevista personal amb els aspirants que superin les proves anteriors, en la qual el tribunal podrà realitzar aquelles preguntes i aclariments que estimi oportuns i es valorarà tant la trajectòria professional i acadèmica dels aspirants, com les seves aptituds i actituds en relació al lloc de treball a ocupar.
La qualificació serà de 0 a 2 punts.
SETENA. Qualificació i proposta de nomenament
Tots els exercicis són obligatoris i eliminatoris.
L'exercici de la llengua catalana es qualificarà d'apte o no apte.
El total màxim corresponent a les fases del procés de selecció podrà ser de fins a 102 punts, distribuïts:
Fase oposició:
- Prova coneixement de llengües: no susceptible de puntuació
- Prova teòrica: 30 punts
- Prova pràctica: 40 punts
Fase concurs: 30 punts
Cas que cap de les persones aspirants superi la selecció, procedirà la declaració de la convocatòria com a deserta.
Finalitzada la qualificació dels aspirants, el tribunal farà pública en el tauler d'edictes i a la web municipal de la corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final i elevarà a l'alcaldia proposta de nomenament com a funcionaris/àries en pràctiques a aquells que hagin obtingut la puntuació més alta.
Els aspirants proposats presentaran a l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals, des que es faci pública la relació de persones aprovades, els documents acreditatius de les condicions per prendre part a les proves que s'exigeixen a la base segona, així com manifestaran per escrit al mateix document el lloc de treball al qual es vol adscriure. La selecció serà per rigorós ordre de puntuació, de forma que l'aspirant que ha obtingut major puntuació en el procés selectiu serà el primer d'escollir un lloc de treball dels que són objecte de la present convocatòria.
La documentació que cal acompanyar és:
- Declaració de no estar inhabilitat/ada per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat/da mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració pública. Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar, mitjançant declaració jurada o promesa, que no estan sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi l'accés a la funció publica en el seu estat d'origen.
- Declaració de no estar en cap dels supòsits d'incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració que se sol. licitarà l'autorització de compatibilitat o que s'exercirà l'opció que preveu l'article 337 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.
Si dins del termini esmentat, i tret dels casos de força major, els aspirants proposats no presenten la documentació o no reuneixen els requisits exigits, no podran ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat.
VUITENA. Període de pràctiques
Exhaurit el termini de presentació de documents, l'Alcalde nomenarà en qualitat de funcionari en pràctiques els aspirants proposats pel tribunal en el termini de 10 dies naturals.
Si les o els aspirants proposats no presentessin o reunissin els requisits exigits, no podran ser nomenats i quedaran exclosos del procés selectiu. En aquest cas s'avisarà al següent de la llista segons ordre de puntuació, i se li conferirà un termini de 20 dies hàbils per a la presentació de la documentació relacionada en l'anterior base novena.
El període de pràctiques tindrà una durada de 2 mesos. Les qualificació final un cop exhaurit aquest període serà d'apte o no apte i serà obtinguda mitjançant informe del tècnic designat per l'alcalde. Aquest informe haurà de considerar diversos factors conductuals de cada aspirant, bàsicament: els coneixements del treball, les habilitats socials i de comunicació, el compliment de les ordres i la disciplina, la disposició personal vers el treball, la responsabilitat, l'adaptació a l'organització, la iniciativa, la confiança en si mateix, el judici pràctic i l'autocontrol.
Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats funcionaris de carrera, escala d'administració general, subescala auxiliar administratiu/va, Grup C2. Els aspirants nomenats hauran de prendre possessió en el termini d'un mes a comptar des que se'ls notifiqui el seu nomenament com a funcionari de carrera.
NOVENA. Incompatibilitats
Els aspirants proposats quedaran subjectes, si escau, al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i altra normativa aplicable.
DESENA. Publicitat
Les bases i la convocatòria es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província al Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Els Pallaresos i al web municipal, en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial de l'Estat, on hi constarà el número i la data del Butlletí Oficial de la Província en el qual apareixen íntegrament publicades les bases de la convocatòria. Els restants i successius anuncis de cada convocatòria es faran públics únicament en el tauler d'anuncis de la Corporació, i a la pàgina web municipal.
Una vegada iniciat el procés selectiu i en base a l'art. 58.4c) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, les convocatòries successives juntament amb la data, l'hora i el lloc de celebració de les proves, com també els actes i acords del Tribunal de selecció i totes les informacions i anuncis relacionats amb el procés selectiu es faran públics únicament en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Els Pallaresos i al web municipal. En tot cas, les convocatòries per la celebració de les proves han de fer-se públiques el dia anterior a l'inici de la prova següent.
A tots els efectes la publicació dels diferents anuncis en web municipal determina l'inici del còmput de terminis.
ONZENA. Incidències i recursos
Aquestes bases i convocatòria es poden impugnar de conformitat amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa, els interessats poden interposar recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, o bé recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona.
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l'alcalde, si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, potestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació, davant de l'alcalde, o bé recurs contenciós administratiu d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona, d'acord amb el que preveu l'article 8.1, en relació amb el 14.2 ambdós de la Llei esmentada.
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del Tribunal, si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació, recurs d'alçada davant de l'alcalde.
Igualment les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
DOTZENA. Constitució de la borsa de reserva.
Les persones aspirants que hagin aprovat el procés selectiu constituiran una borsa de reserva per tal d'establir un procediment àgil per a les substitucions amb caràcter temporal del professional titular de la Corporació absent per motius de baixa per incapacitat temporal, nomenaments supletoris, vacants, vacances o d'altres circumstàncies. Aquesta borsa tindrà una vigència fins l'1 d'agost de 2026.
Aquell aspirant que, creada la borsa, s'hagi de contractar, haurà de presentar davant el servei de Recursos Humans de l'Àrea de Personal de la Corporació, dins el termini de vint dies naturals a partir del dia següent al qual se'ls requereixi, els documents acreditatius de les condicions exigides a la base segona que no s'haguessin presentat amb la instància de sol·licitud. A més, aquest podrà, a criteri de l'Ajuntament, ser sotmès a una nova prova física i/o psicotècnica amb els mateixos criteris establerts en aquestes bases.
Els Pallaresos, datat i signat digitalment al marge
L'alcalde
ANNEX I (MODEL D'INSTÀNCIA)
(...), amb domicili a (...) de (...), C.P. (...), amb DNI núm. (...), telèfon (...), amb correu-e (...).
EXPOSO:
Que assabentat de la convocatòria publicada al BOPT de data (...) de (...) de 2024, al DOGC núm. (...) de (...) de (...) de 2024, al BOE núm. (...) de (...) de (...) de 2024, per a la provisió en règim de funcionari de carrera, mitjançant concurs-oposició lliure, d'una plaça d'auxiliar administratiu/va de l'àrea de recursos humans, vacant a la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament dels Pallaresos, reuneixo tot i cadascun dels requisits exigits a la Base 2a. de la convocatòria, per la qual cosa és del meu desig participar en el procés selectiu.
És per això que,
SOL·LICITO :
Ser admès a les proves selectives convocades per a la provisió en règim de funcionari de carrera de la plaça de referència, adjuntant els documents establerts en la base 3a.
Els Pallaresos, (...) de (...) de 2024
En compliment del que estableix la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, L'AJUNTAMENT DELS PALLARESOS, l'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcionin mitjançant l' emplenament de qualsevol instància de registre, es recolliran en els fitxers el responsable dels quals és l'AJUNTAMENT DELS PALLARESOS. Vostè podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades, en els termes establerts a la LOPD, o bé adreçant-se a les nostres oficines a l'Avinguda Catalunya, número 8.
IL·LM. SR. ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DELS PALLARESOS
ANNEX II TEMARI
A) La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut.
B) L'Estatut d'Autonomia de Catalunya de 2006: estructura i contingut.
C) L'Administració local (I). Regulació constitucional i autonòmica. Evolució normativa. El municipi: concepte i elements. Organització municipal: alcalde, junta de govern local, comissions informatives, comissió especial de comptes i Ple. Elecció dels regidors i alcaldes. La moció de censura. La qüestió de confiança.
D) L'Administració local (II). El terme municipal. La població. El padró d'habitants.
E) L'Administració local (III). Les competències municipals: competències pròpies i delegades. Els serveis mínims. Els béns de les entitats locals.
F) L'Administració local (IV). La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances. Procediment d'elaboració. Els bans.
G) Els actes administratius: concepte, elements i classes. Requisits: motivació i forma. Eficàcia: el principi d'autotutela declarativa. La notificació: contingut, termini i pràctica. La notificació defectuosa. La publicació. La invalidesa: nul·litat i anul·labilitat. La rectificació d'errors materials o de fet.
H) Procediment administratiu (I). Els interessats en el procediment. Identificació i signatura dels interessats en el procediment administratiu. Drets de les persones en les seves relacions amb les administracions públiques. Dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Drets de l'interessat en el procediment administratiu. Els registres. L'arxiu de documents.
I) Procediment administratiu (II). Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu comú. La iniciació del procediment: classes, subsanació i millora de les sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius. Terminis: còmput, ampliació i tramitació d'urgència. Ordenació. Instrucció: intervenció dels interessats, proba i informes.
J) Procediment administratiu (III). Terminació del procediment. L'obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agravació de la situació inicial. La terminació convencional. La manca de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.
K) Procediment administratiu (V). Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratius. Classes de recursos. Procediments substituts dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge.
L) El pressupost general de les entitats locals; concepte i contingut. L'elaboració i aprovació del pressupost.
M) Els contractes del sector públic: les directives europees en matèria de contractació. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjecte a regulació harmonitzada. Contractes administratius i privats.
N) Les parts en els contractes del sector públic. Òrgans de contractació. Capacitat i solvència de l'empresari. Successió en la persona del contractista. Competència en matèria de contractació i normes específiques de contractació pública en les entitats locals.
O) Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Preparació dels contractes de les Administracions públiques: expedient de contractació, plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques.
P) Adjudicació dels contractes de les Administracions públiques: normes generals i procediments d'adjudicació. El Perfil del Contractant.
Q) Efectes dels contractes. Prerrogatives de l'Administració pública en els contractes administratius. Execució dels contractes. Modificació dels contractes. Suspensió i extinció dels contractes. Cessió dels contractes i subcontractació.
R) La transparència dels poders públics i el dret d'accés a la informació pública. La publicitat activa.
S) La protecció de dades i garanties dels drets digitals.
T) Protecció integral contra la violència de gènere.
Els Pallaresos, 26 de juliol de 2024
L'alcalde