Ayuntamiento de La Bisbal del Penedès. ANUNCIO sobre aprobación de las bases reguladoras del proceso selectivo, mediante concurso-oposición, para la provisión de la plaza de técnico/a de Educación Infantil, en régimen laboral fijo, vacante en la plantilla

ANUNCI sobre aprovació de les bases reguladores del procés selectiu, mitjançant concurs oposició, per a la provisió de la plaça de tècnic/a d'Educació Infantil, en règim laboral fix, vacant a la plantilla de personal vigent, en execució de l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024. 

Acord de la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el 8 de juliol de 2024, de l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès, per la qual s'aproven les bases reguladores del procés selectiu, mitjançant concurs - oposició, per a la provisió de la plaça de tècnic/a d'Educació Infantil, en règim laboral fix, vacant a la plantilla de personal vigent, en execució de l'OPO per a l'any 2024.

La Junta de Govern Local, a la sessió ordinària celebrada el 8 de juliol de 2024, va aprovar les bases i la convocatòria per cobrir 1 plaça de tècnic/a d'Educació Infantil, en règim laboral fix, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds fos inhàbil, el termini acabarà el primer dia hàbil següent.

Així mateix, s'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria i el procés de selecció:

 

 

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU, MITJANÇANT CONCURS – OPOSICIÓ, PER A LA PROVISIÓ D'UNA PLAÇA DE TÈCNIC/A D'EDUCACIÓ INFANTIL, SUBGRUP C1, EN RÈGIM LABORAL FIX, INCLOSA A L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2024

 

- BASE 1a. OBJECTE

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió, mitjançant el sistema de concurs – oposició, d'una plaça de tècnic/a d'educació infantil, en règim laboral fix i subgrup de classificació C1.

1.2. La plaça es troba inclosa a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) d'aquest Ajuntament per a l'any 2024, aprovada mitjançant el Decret d'Alcaldia núm. 2024 – 0348 del 28 de març, i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT) núm. 2024 – 02939 el 2 d'abril i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) núm. 9135 el 4 d'abril de 2024.

1.3. Característiques de la plaça:

a) Denominació: tècnic/a d'educació infantil

b) Servei / unitat / àrea d'adscripció: servei d'ensenyament

c) Naturalesa: laboral fix

d) Grup / Subgrup: C1

e) Nivell: 17

f) Jornada: completa (37,5 hores / setmana)

g) Funcions bàsiques:

- Fer-se responsable del grup de classe corresponent.

- Vetllar per la integritat física dels infants i tenir cura de les seves necessitats bàsiques: alimentació, higiene i descans.

- Realitzar la tasca pedagògica que correspongui.

- Preparar les activitats a realitzar pels infants.

- Estimular l'aprenentatge dels infants segons la seva edat.

- Fer seguiment de l'evolució dels infants i avaluar periòdicament els resultats.

- Comunicar-se regularment amb els pares i les mares dels infants.

- Mantenir el material de la Llar d'Infants Municipal en bones condicions d'ús.

- Donar suport administratiu al Director/a de la Llar d'Infants Municipal.

- Qualsevol altra funció que li sigui encomanada d'acord amb el seu nivell de titulació i grup de classificació professional.

 

- BASE 2a. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

2.1. Per poder prendre part en el procés, les persones aspirants hauran de complir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:

- Tenir la nacionalitat espanyola o trobar-se en algun dels supòsits previstos a l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre.

Independentment de la seva nacionalitat, també podran ser admesos/es en aquesta convocatòria els/les cònjuges dels/les espanyols/es i dels/les nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea si no estan separats de dret; així com els/les descendents dels/les cònjuges dels/les espanyols/es i dels/les nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que els/les cònjuges no estiguin separats de dret si són menors de 21 anys o dependents.

- Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

- Haver complert els 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació.

- No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques o òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per exercir funcions similars a les que es desenvolupaven. En el cas de pertànyer a un altre Estat, no trobar-se inhabilitats/des o en situació equivalent ni haver estat sotmesos/es a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

- Estar en possessió o en condicions d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds del títol de Tècnic/a Superior en Educació Infantil.

- Acreditar coneixements de català equivalents al nivell C1 (suficiència) del marc europeu comú de referència (MECR), segons estableix el Decret 161/2002, de l'11 de juny.

Els i les aspirants que no acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana del nivell C1 (suficiència) o equivalent hauran de superar, com a fase prèvia, una prova de coneixements de català.

- En el cas de les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i no siguin originàries de països on el castellà sigui llengua oficial, acreditar coneixements de castellà equivalents al nivell B2 (intermedi), mitjançant la presentació d'algun dels següents documents:

- Certificat conforme s'ha cursat la primària, la secundària i/o el batxillerat a l'Estat espanyol.

- Diploma del nivell superior d'espanyol, segons el Reial decret 1137/2002, del 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves adreçades a la seva obtenció.

- Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes.

Els i les aspirants que no acreditin estar en possessió dels coneixements de llengua castellana del nivell B2 (intermedi) hauran de superar, com a fase prèvia, una prova de coneixements de castellà.

- No patir cap malaltia ni cap limitació física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents a la plaça convocada.

2.2. El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en el present procés selectiu s'ha de produir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la data de la contractació.

 

- BASE 3a. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

3.1. Les persones interessades en prendre part en el present procés selectiu han de presentar una instància i fer constar que coneixen i accepten aquestes bases i reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides.

3.2. A la instància s'adjuntarà:

a) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o del document equivalent dels altres països, o el consentiment de la persona aspirant per tal que l'Ajuntament pugui comprovar que les dades que la persona manifesta s'ajusten a la realitat.

b) Fotocòpia de la titulació d'accés requerida.

c) Currículum vitae.

d) Fotocòpia del certificat de coneixements del nivell de català.

e) Declaració de complir totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases de la convocatòria, sempre referides a la data en què expira el termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, d'acord amb el model adjunt a l'annex II.

f) Llistat ordenat de mèrits a tenir en compte a la fase de concurs, així com altres mèrits i circumstàncies al·legades que hagin de ser valorades, d'acord amb el model de document adjunt a l'annex III.

g) Fotocòpia dels certificats i títols acreditatius dels mèrits al·legats, tant personals com professionals.

3.3. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia i es presentaran al Registre general d'aquest Ajuntament, en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o bé telemàticament (de forma preferent), a través de la seu electrònica de l'Ajuntament.

3.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds fos inhàbil, el termini acabarà el primer dia hàbil següent.

3.5. Les persones amb discapacitat que desitgin l'adaptació de temps i mitjans per a la realització de les proves hauran de presentar amb la sol·licitud el certificat emès per l'equip de valoració multiprofessional competent.

 

- BASE 4a. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim d'un mes, mitjançant resolució dictada per l'Alcaldia, s'aprovarà provisionalment la llista de persones admeses i excloses, amb indicació, en el seu cas, dels motius d'exclusió i de l'obligatorietat de realitzar les proves de llengua catalana i/o castellana. Aquesta resolució determinarà també la composició nominal de l'òrgan de selecció.

4.2. La relació provisional d'aspirants admesos i exclosos es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a la seu electrònica i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, concedint un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, perquè els/les interessats/des puguin formular reclamacions i/o esmenar els defectes que hagin motivat l'exclusió.

Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini de 30 dies des de la finalització del període per a la seva presentació per l'òrgan que hagi aprovat la llista provisional.

4.3. Resoltes les al·legacions, es procedirà a l'aprovació definitiva de la llista de persones admeses i excloses, mitjançant una resolució que es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a la seu electrònica i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament. En aquesta resolució, es fixarà el dia, l'hora i el lloc de constitució del tribunal, i de realització de les proves de llengua catalana i/o castellana, en el seu cas.

4.4. Una vegada començat el procés selectiu, els anuncis successius de la celebració de les proves restants es faran públics a la seu electrònica i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.

4.5. Als efectes d'admissió, es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud.

 

- BASE 5a. TRIBUNAL QUALIFICADOR

5.1. El tribunal qualificador s'ajustarà al que disposa l'article 60 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, i al Reglament de personal al servei de les entitats locals, aprovat pel Decret 214/1990, del 30 de juliol. La seva composició serà estrictament tècnica, ajustada als principis d'imparcialitat i professionalitat, seguint en la mesura del possible els criteris de paritat entre dones i homes.

5.2. El tribunal qualificador estarà constituït per 5 membres titulars i 5 suplents de la següent manera:

a) President/a: un/a funcionari/ària de carrera, que podrà ser o no personal de l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès.

b) Tres vocals, com a mínim:

- Un/a vocal especialitzat/da en la matèria, que podrà ser o no personal del mateix Ajuntament de la Bisbal del Penedès.

- Un/a vocal personal laboral / funcionari que podrà ser o no personal de l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès.

- Un/a vocal proposat/da per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

En qualsevol cas, un/a dels quatre membres del tribunal haurà de ser personal de l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès.

c) Secretari/ària: un/a funcionari/ària de carrera, personal de l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès, amb dret exclusivament a veu.

5.3. El tribunal no podrà constituir-se sense l'assistència d'almenys 4 membres amb veu i vot, titulars o suplents, ni podrà actuar sense la presència, almenys, del/la president/a i del/la secretari/ària.

5.4. El tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d'assessors/es especialistes per a totes o algunes de les proves.

5.5. L'abstenció i recusació dels i de les membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

5.6. El tribunal està facultat per resoldre els dubtes o les discrepàncies que s'originin durant el desenvolupament del procés de selecció.

5.7. En cas d'empat, el vot del/la president/a serà de qualitat.

5.8. El tribunal adoptarà les mesures necessàries per garantir que no es conegui la identitat de les persones aspirants en aquells exercicis que tinguin caràcter escrit.

 

- BASE 6a. PROCÉS SELECTIU

6.1. El sistema de selecció serà el de concurs – oposició i es dividirà en dues fases diferenciades.

6.2. La puntuació definitiva del concurs – oposició serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a la fase d'oposició i a la fase de concurs, amb un màxim de 100 punts.

6.3. La puntuació obtinguda a la fase de concurs, en cap cas, podrà ser aplicada per superar la fase d'oposició, la superació de la qual s'ha de realitzar de forma independent.

6.4. Proves prèvies de coneixements de llengües

D'acord amb allò establert a la base 2a, les persones aspirants que no acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana del nivell C1 (suficiència) de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent, i/o que no acreditin estar en possessió dels coneixements de llengua castellana del nivell C1 (superior), hauran de realitzar una o les dues proves prèvies de coneixements de llengües.

6.4.1. Prova de català (obligatòria i eliminatòria)

Aquesta s'ajustarà a les disposicions del Decret 161/2002, de l'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les Administracions Públiques de Catalunya.

La prova de llengua catalana es qualificarà com a apte o no apte, essent, per tant, de caràcter eliminatori i suposant l'exclusió del procés selectiu el fet de no superar-la.

Restaran exempts/es de realitzar aquesta prova els/les aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana del nivell C1 de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent.

L'acreditació documental es podrà aportar fins al moment de la realització de la prova.

6.4.2. Prova de castellà (obligatòria i eliminatòria)

Consistirà en la realització d'una prova en què es comprovarà que les persones aspirants posseeixen un nivell adient de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua, en tot cas ajustada al contingut funcional del lloc de treball a desenvolupar.

La prova de llengua castellana es qualificarà com a apte o no apte, essent, per tant, de caràcter eliminatori i suposant l'exclusió del procés selectiu el fet de no superar-la.

Restaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que tinguin la nacionalitat espanyola, siguin originàries de països on el castellà sigui llengua oficial o acreditin estar en possessió dels coneixements de llengua castellana del nivell B2 (intermedi) mitjançant la presentació d'un dels documents que s'indiquen a l'apartat c del punt 2n de la base 2a.

L'acreditació documental es podrà aportar fins al moment de la realització de la prova.

6.5. Fase I. Oposició

Aquesta fase constarà de 2 proves: prova de coneixements teòrics i prova de coneixements pràctics.

La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 67 punts.

La fase d'oposició tindrà caràcter eliminatori. Seran eliminats/des del procés aquells/es aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 34 punts.

6.5.1. Prova teòrica (obligatòria)

Consistirà en respondre un qüestionari de 15 preguntes amb respostes alternatives basades en el contingut del temari que figura a l'annex I d'aquestes bases.

La durada màxima d'aquesta prova serà de 45 minuts.

La puntuació màxima de la prova teòrica serà de 30 punts i es puntuarà de la següent manera:

a) Per cada resposta correcta: 2 punts.

b) Per cada resposta errònia: descompte de 0,50 punts sobre el total de punts.

c) Les preguntes no respostes no suposaran cap descompte.

En concret, s'utilitzarà la fórmula següent:

Puntuació de la prova = [(Total de respostes correctes * 2) – (Total de respostes errònies * 0,50)]

6.5.2. Prova pràctica (obligatòria)

Consistirà en el desenvolupament d'un o més supòsits pràctics proposats pel tribunal, vinculats a l'aplicació del temari que figura a l'annex I d'aquestes bases i a les funcions del lloc de treball.

La durada màxima d'aquesta prova serà d'una hora i trenta minuts.

Es valorarà especialment la capacitat d'aplicació pràctica dels coneixements específics en la matèria, així com la capacitat per resoldre problemes i saber comunicar les solucions.

El tribunal podrà requerir la defensa oral de les respostes.

Es posaran a disposició de les persones aspirants els mitjans necessaris per al correcte desenvolupament de la prova.

La puntuació màxima de la prova pràctica serà de 37 punts.

La puntuació màxima de la fase d'oposició, que s'obtindrà a partir de la suma dels punts obtinguts a les proves teòrica i pràctica, serà de 67 punts. Els/les aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 34 punts a la fase d'oposició seran eliminats/des del procés.

6.6. Fase II. Concurs

El concurs consistirà en la valoració de mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició.

La puntuació màxima serà de 33 punts.

El tribunal no tindrà en compte aquells mèrits que no hagin estat degudament al·legats i acreditats dins el termini de presentació d'aquests.

La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori.

6.6.1. Experiència professional

Es valorarà l'experiència en el desenvolupament de funcions similars o anàlogues quant al contingut i la categoria professional a les pròpies de la plaça objecte de la convocatòria.

La puntuació màxima serà de 19 punts, segons segueix:

- Haver treballat en Administracions Locals: 0,16 punts per mes de treball acreditat, fins a un màxim de 19 punts.

- Haver treballat en l'àmbit privat: 0,08 punts per mes de treball acreditat, fins a un màxim de 19 punts.

L'acreditació de l'experiència laboral es realitzarà d'acord amb els següents paràmetres:

a) El límit temporal per valorar l'experiència professional serà la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona.

b) L'experiència professional es computarà per mesos complets.

c) Els serveis prestats com a personal funcionari i/o personal laboral de les Administracions Públiques i entitats públiques del sector institucional vinculades, s'hauran d'acreditar mitjançant el certificat lliurat per l'organisme competent, en el qual constaran: el lapse temporal de la prestació (data d'inici i data de final), el grup, l'escala, la subescala i/o la categoria professional, i la vinculació amb l'Administració o organisme públic o entitat dependent (funcionari de carrera, interí o accidental, o personal laboral). Per a la valoració de les funcions, serà necessària la inclusió al certificat, per al personal funcionari, del grup, escala, subescala i/o categoria, i per al personal laboral, la descripció o indicació de les funcions realitzades.

d) No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per poder valorar l'experiència d'acord amb els paràmetres indicats en aquest punt.

e) Els serveis prestats en aquest Ajuntament no requeriran la seva acreditació, essent suficient la seva menció al llistat de mèrits.

f) Podran ser objecte de valoració els serveis prestats amb contractes formatius de treball en pràctiques establerts a l'article 11 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, del 23 d'octubre. No seran objecte de valoració altres tipus de prestacions no incloses a l'esmentat precepte, com les de becaris o serveis prestats amb contractes de col·laboració social.

g) Els serveis prestats al sector privat es podran acreditar a través d'alguna d'aquestes vies:

- Mitjançant l'informe de la vida laboral, acompanyat del certificat expedit per l'empresa, on constin la data d'inici i de finalització dels serveis, la categoria, el lloc de treball i les funcions desenvolupades.

- Mitjançant l'informe de la vida laboral, acompanyat del contracte de treball corresponent.

6.6.2. Formació

Es valorarà la formació diferent i/o addicional a l'exigida per prendre part a la present convocatòria.

La puntuació màxima serà de 14 punts, segons segueix:

6.6.2.1. Formació reglada

La formació reglada es valorarà d'acord amb el següent barem, fins a un màxim de 4 punts:

a) Estar en possessió o en condicions d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'un títol universitari de grau relacionat amb les funcions de la plaça a proveir: 3 punts.

b) Estar en possessió o en condicions d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'un títol de màster o postgrau, relacionat amb les funcions de la plaça a proveir: 1 punts per cada titulació.

6.6.2.2. Formació complementària

Les activitats de formació complementària no incloses a l'apartat anterior i estretament relacionades amb les funcions del lloc de treball es valoraran fins a un màxim de 10 punts, a raó de:

a) Formacions completades dins els 5 anys anteriors a la publicació de la convocatòria:

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada de més de 50 hores: 1 punt.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada entre 31 i 50 hores: 0,70 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada entre 21 i 30 hores: 0,40 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada entre 5 i 20 hores: 0,20 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada de menys de 5 hores: 0,10 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada de més de 50 hores: 0,50 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada entre 31 i 50 hores: 0,35 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada entre 21 i 30 hores: 0,20 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada entre 5 i 20 hores: 0,10 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada de menys de 5 hores: 0,05 punts.

b) Formacions completades entre els 5 i els 10 anys anteriors a la publicació de la convocatòria:

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada de més de 50 hores: 0,5 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada entre 31 i 50 hores: 0,35 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada entre 21 i 30 hores: 0,20 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada entre 5 i 20 hores: 0,10 punts.

- Cursos amb certificat d'aprofitament que tinguin una durada de menys de 5 hores: 0,05 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada de més de 50 hores: 0,25 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada entre 31 i 50 hores: 0,175 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada entre 21 i 30 hores: 0,10 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada entre 5 i 20 hores: 0,05 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència que tinguin una durada de menys de 5 hores: 0,025 punts.

L'acreditació de la formació es realitzarà d'acord amb els següents paràmetres:

a) L'acreditació de formacions reglades es realitzarà mitjançant els corresponents títols oficials estesos per les administracions i/o organismes competents.

b) L'acreditació d'accions formatives es farà mitjançant les certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents. Aquests hauran d'incloure: la identificació de la persona titular, les hores de durada o crèdits equivalents, la temàtica, la data d'emissió, la indicació de si és un certificat d'aprofitament o assistència, i l'organisme emissor.

 

- BASE 7a. ACTUACIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

7.1. Al començament de cadascuna de les proves, els/les aspirants seran cridats/des en crida única el dia i en el lloc que es determini. Seran excloses del procés aquelles persones aspirants que no compareguin, llevat dels casos degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal.

En el cas d'impossibilitat d'assistència a alguna o algunes de les proves per motius relacionats amb la maternitat, el tribunal qualificador adaptarà els mitjans per realitzar aquella o aquelles proves. Si això no fos possible, posposarà la data de les proves per a l'aspirant que així ho sol·liciti. La posposició dels exercicis es realitzarà d'acord amb els criteris d'igualtat i proporcionalitat.

7.2. L'ordre d'actuació dels i de les aspirants en aquelles proves que no es puguin fer de forma simultània serà alfabètic, segons el primer cognom de la persona aspirant.

7.3. En qualsevol moment, el tribunal podrà requerir els/les aspirants perquè acreditin la seva personalitat.

 

- BASE 8a. PUNTUACIÓ FINAL

8.1. La puntuació definitiva del procés selectiu serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a les fases d'oposició i de concurs. En cap cas, es podrà compensar la puntuació de la fase de concurs per superar la prova de la fase d'oposició.

8.2. En cas d'empat, es tindran en compte com a criteris de desempat els següents:

1r.- La puntuació obtinguda a la prova pràctica.

2n.- La puntuació obtinguda a la prova teòrica.

3r.- La puntuació en la valoració dels mèrits.

4t.- La puntuació obtinguda en la valoració de l'experiència.

8.3. Una vegada acabada la qualificació dels/les aspirants, atenent el resultat final del procés selectiu, el tribunal farà pública la relació d'aprovats/des, mitjançant un llistat ordenat segons l'ordre de puntuació de major a menor, a la seu electrònica i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.

 

- BASE 9a. LLISTA DE PERSONES APROVADES I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

9.1. El tribunal elevarà la relació d'aprovats/des a l'òrgan competent, que ordenarà la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a la seu electrònica i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.

9.2. Les persones aspirants proposades hauran de presentar al servei de recursos humans, en el termini màxim de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista de persones aprovades al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, els documents originals exigits a la base 3a.

Així mateix, en el mateix acte, presentaran:

a) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

b) Declaració responsable o jurada de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.

9.3. La resolució de la contractació serà adoptada per l'Alcaldia a favor de l'aspirant proposat/da pel tribunal en el termini d'un mes des de la finalització del termini per a la presentació de la documentació justificativa, i es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a la seu electrònica i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.

9.4. Una vegada publicada, la persona haurà d'incorporar-se en el termini d'un mes. La manca d'incorporació, excepte en els casos de força major, que seran degudament comprovats i estimats per l'Ajuntament, comportarà la pèrdua de tots els drets.

 

- BASE 10a. CREACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

Amb les persones aspirants que no resultin contractades es crearà una borsa de treball per cobrir vacants temporals o per atendre necessitats urgents.

Aquesta borsa de treball funcionarà d'acord amb els següents paràmetres:

1. Les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu però que no siguin proposades per ser contractades passaran a formar part d'una borsa de treball.

2. La pertinença a la borsa de treball no implica, per si mateixa, cap mena de dret. Únicament, es garanteix que, quan l'Ajuntament consideri necessària la cobertura urgent d'una plaça, s'apliqui el procediment establert en aquestes bases.

3. Les persones aspirants que passin a formar part de la borsa de treball podran ser cridades per l'Ajuntament, d'acord amb l'ordre rigorós de qualificació, per a la seva contractació en el termini de tres anys, a comptar des de la data de finalització del procés selectiu, sempre i quan es trobin disponibles i reuneixin la resta de requisits a la data prevista per a l'inici de la interinitat, i procedeixi legalment conforme la normativa vigent en cada moment.

En cas d'empat, es tindran en compte com a criteris de desempat els següents:

1r.- La puntuació obtinguda a la prova pràctica.

2n.- La puntuació obtinguda a la prova teòrica.

3r.- La puntuació en la valoració dels mèrits.

4t.- La puntuació obtinguda en la valoració de l'experiència.

4. L'Ajuntament intentarà comunicar-se un màxim de tres vegades amb la persona aspirant mitjançant mitjans telemàtics: trucada telefònica, vídeo trucada, correu electrònic, SMS, etc. Entre cada intent, hauran de passar, com a mínim, 3 hores.

Si la persona no respon en un termini màxim de dos dies hàbils, aquesta passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i l'Ajuntament iniciarà les comunicacions amb el/la següent aspirant de la borsa. Tots els intents de comunicació per part de l'Ajuntament quedaran registrats a l'expedient pertinent.

5. Si la persona cridada respon a la comunicació iniciada per l'Ajuntament, se li atorgarà un període màxim de dos dies hàbils, a comptar des de la seva resposta, per manifestar la seva conformitat o renúncia al nomenament/contractació.

6. Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar, en el termini màxim de cinc dies hàbils a comptar des del següent a l'acceptació, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i del compliment dels requisits exigits a la convocatòria.

7. Si la persona renuncia a la contractació per una causa no justificada, aquesta passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i l'Ajuntament iniciarà les comunicacions amb el/la següent aspirant de la borsa.

Es consideren causes justificades aquelles sobrevingudes i no voluntàries, com malalties, part o compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal, entre d'altres.

Aquestes situacions s'hauran de justificar documentalment.

8. Les persones que acumulin dues renúncies corresponents a dues ofertes de treball per causes no justificades o siguin sancionades per la incoació d'un procediment disciplinari, seran eliminades de la borsa.

9. Si el/la responsable del servei on s'adscrigui la persona integrant de la borsa prèviament contractat emet un informe negatiu, relatiu a la manca de capacitat manifestada per un rendiment insuficient que impedeixi realitzar amb eficàcia les funcions atribuïdes al lloc de treball, en donarà trasllat a recursos humans, i s'articularà el procediment contradictori corresponent, el qual podrà comportar l'expulsió de la persona aspirant de la borsa, tot informant, si s'escau, la representació del personal.

 

- BASE 11a. PERÍODE DE PROVA

11.1. Formarà part del procés selectiu la superació d'un període de prova de dos mesos, amb caràcter eliminatori. A tal efecte, l'Ajuntament designarà un tutor o tutora, que serà la persona responsable de supervisar el treball de l'aspirant. A la finalització del període de prova, el tutor o tutora elevarà al tribunal qualificador un informe valorant si la persona aspirant l'ha superat correctament. En cas contrari, serà declarada no apta mitjançant una resolució motivada de l'Alcaldia, previ tràmit d'audiència, i perdrà, en conseqüència, tots els drets a la contractació, suposant l'expulsió de la borsa de treball.

11.2. El període de prova s'entendrà convalidat si la persona hagués prestat serveis a la Corporació dins de l'any immediatament anterior a la convocatòria, sempre que ho hagi estat en la mateixa categoria professional i amb les mateixes funcions, en situació d'interinitat o en qualsevol modalitat de contractació, amb excepció del temps treballat a través de plans d'ocupació, durant un període mínim de dos mesos.

Si el període d'interinitat o temporalitat hagués estat inferior al període de prova, aquest es realitzarà només per la diferència. El temps en pràctiques o de prova quedarà interromput en les situacions d'incapacitat temporal, maternitat, adopció o acolliment i vacances, que afectin el personal que l'està complint.

11.3. Durant el període de prova, el personal ha d'assistir als cursos de formació que la Corporació pugui organitzar.

 

- BASE 12a. INCOMPATIBILITATS

12.1. Serà d'aplicació la normativa vigent sobre incompatibilitats del sector públic. Abans d'incorporar-se al servei de l'Ajuntament, la persona aspirant haurà d'efectuar una declaració

d'activitats i, si s'escau, sol·licitar la compatibilitat amb el formulari que li facilitarà l'Ajuntament, o exercir, altrament, l'opció prevista a l'article 10 de la Llei 53/1984, del 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, a l'article 10 de la Llei 21/1987, del 26 novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, i a l'article 337 del Reglament de personal al servei de les Administracions Locals, aprovat pel Decret 214/1990, del 30 de juliol.

12.2. Pel que fa a la determinació i adscripció al lloc de treball, règim d'horari i jornada, la persona nomenada/contractada s'atindrà als acords i resolucions que adoptin els òrgans corresponents de l'Ajuntament.

 

- BASE 13a. RÈGIM D'IMPUGNACIONS I AL·LEGACIONS

13.1. Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades demanda davant els jutjats socials de Tarragona en el termini de dos mesos comptats des del dia següent al d'aquesta notificació, a quina demanda s'haurà d'adjuntar còpia d'aquestes bases amb una altra còpia de tot per a la part demandada, d'acord a allò que estableix l'article 69, núm. 1 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, en la seva redacció donada per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

13.2. Els actes qualificats del tribunal qualificador (resultat de les proves d'oposició, valoració de la fase de concurs, proposta definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i proposta de nomenament/contractació) podran ser recorreguts en alçada davant l'Alcaldia o de l'autoritat en qui hagi delegat en el termini d'un mes des que s'hagin publicat.

13.3. Els actes de tràmit del tribunal qualificador no podran ser objecte de recurs, sense perjudici que es puguin interposar reclamacions quan es tracti d'esmenar possibles errors materials en la confecció de la llista d'aprovats, errors en la transcripció de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors observables a simple vista. Aquests errors també podran ser corregits d'ofici pels òrgans de selecció.

13.4. El tribunal està facultat per resoldre els dubtes o discrepàncies que sorgeixin referents a aquestes bases i al desenvolupament del procés selectiu, i per prendre els acords necessaris pel seu bon ordre i desenvolupament.

13.5. En allò no previst en aquestes bases serà d'aplicació el Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la Refosa en un text únic de la Llei de la Funció Pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, el Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local i Reial Decret Legislatiu 2/2015, del 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Per la mera concurrència als processos selectius s'entén que la persona aspirant accepta íntegrament aquestes bases, tret que, prèviament, hagi exercit el seu dret a impugnar-les.

 

- BASE 14a. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

14.1. L'Ajuntament de la Bisbal del Penedès tractarà les dades personals de les persones sol·licitants i de les persones seleccionades en aquests processos selectius, amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud i les actuacions objecte de les convocatòries, i es sotmetrà a les obligacions previstes al Reglament europeu 2016/679, del 27 d'abril, general de protecció de dades i a la seva adaptació a l'ordenament jurídic espanyol a través de la Llei orgànica 3/2018, del 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i a la resta de normativa complementària. En concret, es preveu el tractament de dades de contacte i acadèmiques de les persones que participen en l'execució i seguiment dels objectius establerts en aquestes bases.

14.2. L'Ajuntament de la Bisbal del Penedès realitzarà les tasques necessàries perquè s'acompleixin els principis i deures establerts a la normativa vigent sobre la matèria, per garantir que no hi ha risc per als drets i llibertats de les persones sol·licitants i seleccionades. Aquestes actuacions han d'incloure especialment la garantia de transparència, en compliment dels articles 13 i 14 del Reglament europeu 2016/679, del 27 d'abril, general de protecció de dades, amb la informació detallada per l'Ajuntament.

14.3. Per a qualsevol consulta o queixa relacionades amb el tractament de les dades personals, les persones sol·licitants i seleccionades tenen el dret de contactar amb el delegat de protecció de dades a través de la bústia que l'Ajuntament posa a la seva disposició: Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla..

14.4. Les dades que les persones seleccionades han facilitat, un cop finalitzat el motiu que n'ha originat la recollida, es conservaran seguint les instruccions de gestió documental i d'arxiu de l'Ajuntament. Les dades que les persones sol·licitants han facilitat es conservaran durant un màxim de 3 anys a partir de la presentació de la sol·licitud.

14.5. Les persones aspirants i les seleccionades podran exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació, portabilitat o oposició al tractament de les seves dades, en els termes previstos a la legislació vigent, a través de la seu electrònica de l'Ajuntament.

14.6. Les persones seleccionades tenen l'obligació de respectar la confidencialitat de tota la informació i les dades de caràcter personal que, per qualsevol mitjà, els arribin com a conseqüència de la seva estada a l'Ajuntament i no desvelar-les ni reproduir-les de cap manera a fora de l'Ajuntament. Aquest deure continua vigent, fins i tot, un cop finalitzat el període del nomenament/contractació. Les dades esmentades poden referir-se tant a empleats/des públics, com a usuaris/àries o ciutadans/es i, en general, a totes aquelles terceres persones que de forma directa o indirecta es posin en contacte amb l'Ajuntament.

14.7. Les persones seleccionades tenen l'obligació de complir amb les polítiques de seguretat, protecció de dades i ús dels sistemes d'informació vigents a l'Ajuntament, així com qualsevol instrucció que, en aquest sentit, se'ls faciliti. A més, han de respectar la confidencialitat de qualsevol fet que hagin observat o que el personal de l'Ajuntament els hagi fet arribar en relació amb el servei o el personal esmentat.

 

 

ANNEX I. TEMARI

 

TEMARI GENERAL:

 

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Supòsits de suspensió. Garanties. Els deures.

Tema 2. L'Estatut d'Autonomia de Catalunya: drets i deures de l'àmbit civil i social, tipologia de les competències. El govern de la Generalitat de Catalunya. El Parlament de Catalunya: funcions, composició i organització.

Tema 3. El Règim local: significat i evolució històrica. L'Administració local en la Constitució. El principi d'Autonomia: significat, contingut i límits. La Carta Europea de la Autonomia Local. Contingut. Posició a l'ordenament jurídic espanyol. Regulació bàsica de l'Estat en matèria de règim local.

Tema 4. El procediment administratiu: regulació, concepte, principis i estructura. Iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius i el còmput de terminis.

Tema 5. Les classes de personal al servei de l'Administració pública local. Drets i Deures del personal al servei de l'Administració pública. El sistema retributiu. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Tema 6. Les administracions públiques i la societat de la informació. L'administració electrònica: pilars i principis. El model d'administració d'electrònica. Drets dels ciutadans a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics.

Tema 7. Dades de caràcter personal i dades especialment protegides. El consentiment. El dret d'informació. Els drets de les persones interessades. Tipus d'infraccions i la seva prescripció. Llei de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades: definició i funcions.

Tema 8. Codi ètic del servei públic de Catalunya: valors inherents al servei públic i valors relacionats amb les actuacions dels servidors públics. El dret de la ciutadania a una bona administració i a serveis públics de qualitat.

Tema 9. La llei de transparència i l'accés a la informació pública a Catalunya: la informació pública i el dret d'accés; límits i accés parcial a la informació pública: principis, límits al dret d'accés, proporcionalitat i temporalitat.

 

TEMARI ESPECÍFIC:

 

Tema 10. La Llei 5/2004, de 9 de juliol, de creació de les llars d'infants de qualitat i el Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regules el primer cicle d'educació infantil i els requisits del centres.

Tema 11. Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu.

Tema 12. Marc normatiu del sistema educatiu a Catalunya: Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació de Catalunya (objecte, ensenyaments de règim general: educació infantil, criteris d'ordenació pedagògica).

Tema 13. Marc normatiu de l'educació infantil: la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la que es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOMLOE).

Tema 14. Les competències professionals del tècnic especialista en educació Infantil. Les relacions amb l'Infant i amb la comunitat educativa. El treball en equip.

Tema 15. El desenvolupament integral de l'Infant. Les característiques evolutives de l'Infant de 0 a 3 anys. Factors que intervenen en el seu desenvolupament. Principals adquisicions deis infants d'aquest període. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 16. El desenvolupament emocional i afectiu de l'Infant de 0 a 3 anys. Principals característiques i relació amb la resta de processos de creixement. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 17. El desenvolupament expressiu i comunicatiu en l'Infant. La comunicació no verbal. Maduració i adquisició del llenguatge.

Tema 18. La relació comunicativa amb les persones de l'entorn proper. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 19. El desenvolupament psicomotor en infants de 0 a 3 anys i les seves fases. Evolució de l'esquema corporal: control tònic, control postural, estructuració espacio-temporal. Moviment lliure i espontani. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 20. El desenvolupament cognitiu de l'infant. Diferents enfocaments o models d'aprenentatge i les seves implicacions a l'educació infantil.

Tema 21. L'observació i l'exploració de l'entorn físic, natural i social proper a l'infant. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 22. L'infant descobreix els altres. Procés de descoberta en les relacions. La llar d'infants com a espai d'aprenentatge i de socialització.

Tema 23. La família com a primer agent socialitzador. Relacions entre la família i l'equip educatiu. Canals d'informació, comunicació i participació de les famílies.

Tema 24. Alimentació i nutrició. Evolució í recursos. Desenvolupament d'hàbits d'higiene en infants de 0 a 3 anys. Activitat i descans. Criteris per a la intervenció educativa.

Tema 25. La importància del descans per al benestar de l'infant. Com organitzem i acompanyem aquest moment a la llar d'infants. Les hores de descans com a moments educatius.

Tema 26. L'organització dels espais i materials. Criteris per la distribució espacial. Criteris per l'organització i selecció de materials. Valor educatiu.

Tema 27. L'organització del temps. Factors i criteris per a l'organització temporal. Importància de la vida quotidiana. Pautes d'intervenció educativa.

Tema 28. Principis pedagògics d'intervenció educativa a l'educació infantil. Sentit i significat de l'aprenentatge. Diferents metodologies i propostes. L'enfocament globalitzador.

Tema 29. El desenvolupament dels diferents llenguatges: verbal, musical, plàstic i matemàtic en infants de 0 a 3 anys. Les seves característiques i el seu desenvolupament.

Tema 30. El desenvolupament dels diferents llenguatges: Estratègies metodològiques, recursos i propostes. Paper i actitud de l'educadora/educador.

Tema 31. La literatura infantil. Valor educatiu del conte. Criteris per seleccionar, i explicar contes. Paper i recursos de l'educadora/educador.

Tema 32. El joc com a font de gaudi i aprenentatge en infants de 0 a 3 anys. Tipus i classes de joc. Els espais de joc. L'observació del joc. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 33. El projecte educatiu de centre. Objectius i finalitats. La programació en el primer cicle de l'educació infantil. Objectius, continguts i metodologies. Recursos i organització de propostes..

Tema 34. L'educació sexual en l'educació infantil en el marc del desenvolupament integral de l'infant. La resolució de conflictes. Estratègies d'intervenció educativa.

Tema 35. La psicomotricitat com a estratègia educativa. L'acció, el moviment i la interacció com a font de creixement. La intervenció educativa i el paper de l'educadora/educador.

Tema 36. La practica coeducativa per a la igualtat de gènere: el llenguatge, els rols i les actituds que eviten els estereotips de gènere.

Tema 37. L'educació infantil inclusiva en infants de 0 a 3 anys. El valor de la interacció educativa. Estratègies d'intervenció educativa. El paper i actitud de l'educadora/educador.

Tema 38. L'observació en infants de 0 a 3 anys. Finalitat i característiques. Àmbits i tècniques d'observació. Instruments de registre. La documentació.

Tema 39. Organització del període d'acollida o familiarització. Pautes d'intervenció educativa. Paper i actitud de l'educadora/educador.

Tema 40. L'educació per a la salut. L'escola com a promotora de la salut. L'educador/a com agent de salut. La prevenció dels accidents infantils, primers auxilis i malalties infantils. Criteris per a la intervenció educativa.

 

 

- ANNEX II. DECLARACIÓ RESPONSABLE

 

En / Na (...), amb DNI / NIE (...),

 

DECLARO

 

Que em disposo a participar en el procés de selecció, mitjançant concurs – oposició, per a la provisió d'una plaça de tècnic/a d'educació infantil, subgrup C1, en règim laboral fix.

 

Que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, compleixo els requisits establerts a la base 2a, que són els següents:

 

- Tenir la nacionalitat espanyola o trobar-se en algun dels supòsits previstos a l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre.

Independentment de la seva nacionalitat, també podran ser admesos/es en aquesta convocatòria els/les cònjuges dels/les espanyols/es i dels/les nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea si no estan separats de dret; així com els/les descendents dels/les cònjuges dels/les espanyols/es i dels/les nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que els/les cònjuges no estiguin separats de dret si són menors de 21 anys o dependents.

 

- Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

 

- Haver complert els 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació.

 

- No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques o òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per exercir funcions similars a les que es desenvolupaven. En el cas de pertànyer a un altre Estat, no trobar-se inhabilitats/des o en situació equivalent ni haver estat sotmesos/es a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

 

- Estar en possessió o en condicions d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds del títol de Tècnic/a Superior en Educació Infantil.

 

- Acreditar coneixements de català equivalents al nivell C1 (suficiència) del marc europeu comú de referència (MECR), segons estableix el Decret 161/2002, de l'11 de juny.

Els i les aspirants que no acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana del nivell C1 (suficiència) o equivalent hauran de superar, com a fase prèvia, una prova de coneixements de català.

 

- En el cas de les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i no siguin originàries de països on el castellà sigui llengua oficial, acreditar coneixements de castellà equivalents al nivell B2 (intermedi), mitjançant la presentació d'algun dels següents documents:

- Certificat conforme s'ha cursat la primària, la secundària i/o el batxillerat a l'Estat espanyol.

- Diploma del nivell superior d'espanyol, segons el Reial decret 1137/2002, del 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves adreçades a la seva obtenció.

- Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes.

 

Els i les aspirants que no acreditin estar en possessió dels coneixements de llengua castellana del nivell B2 (intermedi) hauran de superar, com a fase prèvia, una prova de coneixements de castellà.

 

- No patir cap malaltia ni cap limitació física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents a la plaça convocada.

 

 

ANNEX III. RELACIÓ DE MÈRITS

 

Dades personals

 

Nom i cognoms

DNI

 

 

 

 

 

Experiència professional

 

 

Anys

Mesos

Desenvolupament de funcions en una plaça equivalent a Tècnic/a d'educació infantil

 

 

 

 

Formació i desenvolupament professional

 

- Formació reglada

 

Titulació superior a la exigida

(Marqui amb una X)

Estar en possessió o en condicions d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'un títol universitari de grau relacionat amb les funcions de la plaça a proveir.

 

Estar en possessió o en condicions d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'un títol de màster o postgrau, relacionat amb les funcions de la plaça a proveir.

 

 

 

- Formació complementària

 

Nom de l'acció formativa

Hores

Data de finalització

Centre on es va cursar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedeixin de conformitat amb les bases, es publicaran a la seu electrònica d'aquest Ajuntament https://bisbalpenedes.eadministracio.cat/info i, en el seu cas, en el Tauler d'anuncis, sense perjudici del que estableix l'article 78 del Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol.

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb allò que s'ha fixat en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, els interessats podran interposar demanda davant els jutjats socials de Tarragona en el termini de DOS MESOS comptats des del dia següent al d'aquesta notificació, a quina demanda s'haurà d'adjuntar còpia d'aquestes bases amb una altra còpia de tot per a la part demandada, d'acord a allò que estableix l'article 69, núm. 1 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, en la seva redacció donada per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Tot això sense perjudici de què pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

 

La Bisbal del Penedès, 9 de juliol de 2024

 

Agnès Ferrè Cañellas

Alcaldessa

¡Fórmate con nosotros!

Por favor, rellena el campo requerido.
Por favor, rellena el campo requerido.
Por favor, rellena el campo requerido.
Aula Magna nació en Tarragona, hace más de 25 años, como una institución privada especializada en el sector de la formación, con un objetivo claro: dar respuesta a las necesidades formativas y a los retos profesionales. Para lograrlo, su prioridad ha sido y sigue siendo la continua actualización y la renovación de los programas formativos buscando la máxima calidad y una personalización académica.

aulamagna@aulamagna.es

Avinguda Argentina, 11, 43005 Tarragona

Llámanos de 9:00 horas a 22:00 horas.

Certificaciones y homologaciones

Image

Institut reglat per la Generalitat. CICLES FORMATIUS.

Image

Centre col•laborador ACTIC de la Generalitat de Catalunya.

Image

Centre autoritzat per Instituto Cervantes. DIPLOMAS DE ESPAÑOL COMO LENGUA EXTRANJERA.

Image

Centre Col•laborador del Servei d’Ocupació de Catalunya.

Image

Centre acreditat per l’Institut Català de la Salut - DEA (Desfibril•lador Extern Automàtic).

Image

Centre d'Adults per la Generalitat. PROVA D'ACCÉS/GRADUAT E.S.O.

Image

Centre autoritzat per la Policia Nacional. CURSOS DE SEGURETAT PRIVADA.

Image

Centre autoritzat Agència de Col•locació pel Departament d’Empresa i Ocupació.

Image

Centre autoritzat per el Ministerio de Interior i Guardia Civil. GUARDES RURALS.

Image

Centre col•laborador de la Agencia Estatal de Seguridad Aérea (Ministerio de Fomento).

Image

Centre acreditat/ meritori per l’Institut Català de la Salut. OPOSICIONS.

Image

Centre oficial de preparació, i examinador, per l'obtenció de certificats d'ANGLÈS.


Instituto privado | Academia | Centro de formación | Formación Online | Tarragona | Ciclos Grado Medio | Ciclos Grado Superior | Pruebas de acceso | Repasos | Primaria | Refuerzo escolar | E.S.O. | Bachillerato | Universidad | Oposiciones | Mossos de Esquadra | Policia Local | Guardia Urbana | Auxiliar Administrativo Ayuntamiento | Seguridad privada | Controladores de acceso

Aguilo, Aiguamurcia, Aiguaviva, Albarca, Albinyana, Albio, Alcanar, Alcover, Aldover, Alfara de Carles, Alforja, Alio, Almoster, Altafulla, Amposta, Arboli, Ardenya, Arnes, Asco, Balada, Banyeres del Penedes, Barbera de la Conca, Batea, Bellavista, Bellmunt del Priorat, Belltall, Bellvei, Benifallet, Benissanet, Bitem, Biure de Gaia, Blancafort, Bonastre, Bonretorn, Bot, Botarell, Brafim, -Cabaces, Cabra del Camp, Calafell, camrles, Cambrils, Camposines, Campredo, Can Ferrer de la Cogullada, Capafonts, Capçanes, Casafort, Caseres, Castello, Castellvell del Camp, Colldejou, Coma-Ruga, Conesa, Constanti, Corbera d’Ebre, Cornudella, Cornudella de Montsant, Creixell, Cunit, Darmos, Deltebre, Duesaigües, El Bosquet, El Castell, El Catllar, El Fonoll, El Francas, El Lloar, El Masroig, El Mila, El Molar, El Morell, El Papiolet, El Perello, El Pinell de Brai, El Pinetell, El Pla de Manlleu, El pla de Santa Maria, El Poblenou del Delta, El Pont D’Armentera, El Priorat de Banyeres, El Rourell, El Vendrell, Els Garidells, Els Guiamets, Els Masos de Vespella, Els Montgons, ElsMuntells, Els Pallaresos, Els Reguers, Els Valentins, Esbalda, Escaladei, Falset, Farena, Fatxes, Ferran, Figuerola del Camp, Flix, Fontscaldes, Fores, Freginals, Gallicant, Gandesa, Garcia, Gavada, Genessies, Ginestar, Glorieta, Godall, Gratallops, Guardia dels Prats, Guialmons, Horta de Sant Joan, Jesus, L’Aixavega, L’Alba, L’Albiol, L’Adea, L’Aleixar, L’Almadrava, L’Ametlla de Mar, L’Ampolla, L’Arboç, L’Arboçet, L’Argenetera, L’Argilaga, L’Espluga de Francoli, L’Hospitalet de L’Infant, L’Ortigos, La Bisbal de Falset, La Bisbal del Penedes, La Cadeneta, La Canonja, La Carronya, La Cirera, La Fatarella, La Febro, La Figuera, La Galera, La Juncosa de Montmell, La Llacuneta, La Maso, La Miliana, La Morera de Montsant, La nou de Gaia, La Palma d’Ebre, La Pineda, La Plana, La Pobla de Carivenys, La Pobla de Ferran, La Pobla de Mafumet, La Pobla de Massaluca, La Pobla de Montornes, La Riba, La Riera de Gaia, La Sala de Comalats, La Secuita, La Selleta, La Selva del Camp, La Senia, La Serra d’Alamos, La Torre de Fontaubella, La Torre de l’Espanyol, La Torregassa, La Vilella Alta, La Vilella Baixa, Les Borges del Camp, Les Cases d’Alcanar, Les Casetes de Puigmolto, Les Gunyoles, Les Irles, Les Masies, Les Masies del Torrent, Les Montcades, Les Ordes, Les Peces, Les Piles, Les Planes del Rei, Les Pobles, Les Roques, Les Ventalles, Les Voltes, Ligallo del Ganguil, Ligallo del Roig, Lilla, Llaberia, Lletger, Llorac, Llorenç del Penedes, Marça, Margalef, Marmellar, Mas d’en Bosc, Mas de Barberans, Masarbones, Masbarrat, Masboquera, Masdenverge, Masllorenç, Masmolets, Maspujols, Masriudoms, Miami Platja, Miravet, Mont-ral, Mont-Roig del Camp, Montargull, Montblanc, Montbrio de la Marca, Montbrio del Camp, Montferri, Mora d’Ebre, Mora la Nova, Nulles, Ollers, Passanant, Paüls, Perafort, Peralta, Picamoixons, Pira, Poblet, Poboleda, Pontils, Porrera, Pradell de la Teixeta, Prades, Prat de Compte, Pratdip, Prenafeta, Puigdelfi, Puigpelat, Querol, Rasquera, Rauric, Raval de Crist, Remulla, Renau, Reus, Riba-Roja d’Ebre, Riudabella, Riudecanyes, Riudecols, Riudoms, Rocafort de Queralt, Roda de Bara, Rodonya, Rojals, Roquetes, Saifores, Salines de la Trinitat, Slomo, Salou, Sant Carles de la Rapita, Sant Gallard, Sant Jaume d’Enveja, Sant Jaume dels Domenys, Sant Joan del Pas, Sant Magi de Brufaganya, Sant Miquel, Sant Pere, Sant Salvador, Sant Vicenç de Calders, Santa Barbara, Santa Coloma de Queralt, Santa Marina, Santa Oliva, Santa perpetua de Gaia, Santes Creus, Sarral, Savalla de Comtat, Seguer, Segur de Calafell, Segura, Selma, Senan, Siurana, Solivella, Tamarit, Tarragona, Tivenys, Tivissa, Torredembarra, Torroja del priorat, Tortosa, Ulldecona, Ulldemolins, Vallclara, Valldeperes, Valldossera, Vallespinosa, Vallfogona de Riucorb, Vallmoll, Valls, Vallverd, Vandellos, Vespella de Gaia, Vila-Rodona, Vila-Seca, Vilabella, Vliadeperdius, Vilafortuny, Vilalba dels Arcs, Vilallonga del Camp, Vilanova d’Escornalbou, Vilanova de Prades, Vilaplana, Vilardida, Vilaverd, Vimbodi, Vinallop, Vinebre, Vinyols i els Arcs, Vistabella, Xerta.