ANUNCI relatiu a les bases i la convocatòria de tres places d'administratiu/iva.
Per acord de Presidència de data 31 de juliol de 2024 s'ha resolt convocar el procés per a la selecció de tres places d'administratiu/iva, escala Administració General, subescala Administrativa, grup C, subgrup C1, amb caràcter funcionarial de carrera del Consell Comarcal del Priorat, en el marc de l'oferta pública d'ocupació del 2023 aprovada el 18/12/2023 i publicada el 27/12/2023 al BOPT i el 22/12/2023 al DOGC, mitjançant concurs oposició, torn lliure, vacant a la plantilla de personal del Consell Comarcal del Priorat, d'acord amb les bases que tot seguit es transcriuen:
BASES REGULADORES DEL PROCÉS DE SELECCIÓ MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ DE TRES PLACES D'ADMINISTRATIU/IVA EN RÈGIM FUNCIONARIAL I CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL
PRIMERA. Objecte de la Convocatòria
És objecte de les presents bases la selecció de personal funcionari per cobrir tres places que s'inclouen en l'Oferta Pública d'Ocupació corresponent a l'exercici de l'any 2023, aprovada per acord de Junta de Govern de data 18 de desembre de 2023 i publicada en publicada en el al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 9066, de 22/12/2023 i en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona de 27/12/2023, les seves característiques són:
Denominació de la plaça |
Administratiu/iva |
Núm. ordre |
01.03.02 – 01.03.03 – 01.03.04 |
Règim |
Funcionarial |
Unitat/Àrea/Escala/Subescala |
Organització i Relacions Institucionals/Administració General/Administració |
Grup/Subgrup/Categoria professional |
C/C1 |
Titulació exigible |
Títol de Batxiller o formació professional de segon grau o equivalent |
Jornada |
100%, 35 hores/setmana |
Núm. de vacants |
3 |
Sistema de selecció |
Concurs oposició |
SEGONA. Condicions d'Admissió d'Aspirants
Per poder participar en els processos selectius serà necessari reunir els següents requisits, d'acord amb allò que s'ha fixat en l'article 56 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre:
a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que es disposa en l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
b) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.
c) Tenir compliments setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Només per llei podrà establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les quals exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en aquests termes l'accés a l'empleat públic.
e) Posseir el certificat de nivell de suficiència de català (certificat C1) acreditat mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent o una de les titulacions equivalents d'acord amb el Decret 3/2014, de 7 de gener, de modificació del Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català i l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Direcció General de Política Lingüística, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril. Així mateix, és d'aplicació el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya.
En cas que les persones aspirants no puguin acreditar documentalment la possessió del nivell de català exigit, han de superar una fase prèvia amb la prova o l'exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell al requerit.
La prova, si escau, s'ha de qualificar d'apte/a o no apte/a, i és necessari obtenir la valoració d'apte/a per passar a la següent fase.
El requisit del coneixement de català es pot complir i s'ha d'acreditar, com a màxim, fins al moment d'inici de la prova de català esmentada en el paràgraf anterior.
Aquests coneixements de llengua catalana també es podran acreditar quan les persones aspirants, que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a aquest ens, van resultar aptes a la prova de català del mateix nivell o superior a l'exigit a la convocatòria.
f) En el cas de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i no siguin originàries de països en què el castellà sigui llengua oficial, han d'acreditar el corresponent nivell de castellà que per al cos, escala o categoria professional que es convoca. En cas que les persones aspirants no puguin acreditar documentalment la possessió d'un coneixement adequat del castellà, han de superar, com a fase prèvia, una prova o l'exercici de coneixements orals i escrits de llengua castellana.
La prova, si escau, s'ha de qualificar d'apte/a o no apte/a, sent necessari obtenir la valoració d'apte/a per passar a la fase de concurs.
Restaran exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que aportin amb la presentació de la sol·licitud algun dels següents documents:
- Certificat conforme s'ha cursat la primària, secundària i/o batxillerat a l'Estat espanyol.
- Diploma de nivell superior d'espanyol del Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves adreçades a la seva obtenció.
- Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes.
El requisit dels coneixements de castellà es pot complir i s'ha d'acreditar, com a màxim, fins al moment d'inici de la prova dalt esmentada.
g) Posseir el títol de Batxiller o formació professional de segon grau o equivalent, o bé estar en condicions de tenir l'acreditació corresponent en la data que acaba el termini de presentació de sol·licituds.
En cas que durant el termini per presentar la instància la persona aspirant no tingués el títol oficial, per motiu d'estar tramitant-se la seva expedició, es considerarà suficient aportar el justificant acreditatiu d'haver abonat la taxa acadèmica oficial establerta per a la seva expedició.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, han d'estar acompanyades del document d'homologació expedit pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, de conformitat amb la normativa reguladora de la homologació dels títols i estudis estrangers i s'haurà d'aportar el títol acadèmic amb traducció jurada a qualsevol de les dues llengües oficials de Catalunya.
L'equivalència de les titulacions haurà de ser acreditada per la persona aspirant, mitjançant norma legal o certificació expedida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional.
TERCERA. Accions a desenvolupar
Realitzar les funcions per a les que l'habilita la seva titulació, entre d'altres: tasques complexes de gestió administrativa; tramitació i impuls d'expedients administratius per tal de complir els terminis establerts i del seu control fins la seva finalització i arxiu; realitzar tasques que suposen la realització de càlculs complexos com liquidacions, devolucions, bonificacions, exempcions o càlculs de costos entre altres; elaborar documents i informes d'acord amb les instruccions rebudes i donar suport qualificat al personal tècnic; preparar documentació, tractar i actualitzar bases de dades, elaborar registres i certificacions; fer el seguiment i l'execució dels acords adoptats pels òrgans col·legiats, decrets i altres documents de caràcter oficial; atendre i informar al públic de forma presencial, telefònicament i per altres canals; així com aquelles altres funcions de caràcter similar relacionades amb el seu lloc de treball que li siguin assignades pels seus superiors.
QUARTA. Forma i Termini de Presentació d'Instàncies
Les sol·licituds (Annex II) per prendre part en les corresponents proves d'accés, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases generals per a la plaça que s'opti, es dirigiran al president del Consell Comarcal del Priorat, i es podran presentar d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, segons el següent:
Presentació al Registre General del Consell Comarcal del Priorat:
- Preferentment les instàncies es presentaran electrònicament: al registre electrònic de la corporació. Caldrà fer-ho amb certificat digital o signatura electrònica i completar el tràmit electrònic corresponent.
Serà suficient amb l'aportació de la documentació adjunta en còpia simple, però si la persona aspirant presenta amb la sol·licitud còpies electròniques autèntiques, no serà necessària l'aportació posterior de la documentació original.
- Presencialment: les persones interessades poden presentar l'esmentada instància que ha d'estar signada per la persona aspirant, en horari d'atenció al públic, al Registre General de l'ens a l'adreça Plaça de la Quartera, número 1 de Falset, de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Serà suficient amb l'aportació de la documentació adjunta en còpia simple, però si la persona aspirant presenta amb la sol·licitud còpies autèntiques o compulsades, no serà necessària l'aportació posterior de la documentació original.
Les instàncies també es podran presentar en qualsevol de les formes admeses per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. En cas de presentar-se a través d'una oficina d'assistència en matèria de registres d'una altra administració pública o a les oficines de correus, cal tenir en compte que la instància haurà de ser registrada amb el dia i hora en què s'ha fet la presentació. Per assegurar la gestió de les sol·licituds presentades per aquesta via, cal avisar dins del termini de dos dies naturals posteriors a la presentació de la instància, enviant un correu electrònic a l'adreça Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla. adjuntant la sol·licitud degudament registrada.
En tos els casos, la documentació que s'ha d'adjuntar amb la sol·licitud és:
- Còpia del DNI o NIE en vigor.
- Còpia del permís de conduir en vigor.
- Còpia del certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana i castellana, si escau, exigits en la convocatòria.
- Còpia de la titulació requerida.
- Informe de vida laboral per acreditar els mèrits a l'empresa privada.
- Certificat expedit pel secretari/ària de l'òrgan competent que acrediti l'experiència en qualsevol Administració pública.
- Tota aquella documentació acreditativa dels mèrits i formació que s'al·leguin per ser valorats.
Les persones aspirants han de manifestar en la sol·licitud que compleixen tots i cadascun dels requisits exigits en aquestes Bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les sol·licituds, amb les excepcions indicades del català i castellà, i sens perjudici de la posterior acreditació de tots els requisits mitjançant l'aportació dels originals.
No es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Les bases íntegres es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a la seu electrònica del Consell Comarcal (http://priorat.eadministracio.cat), i en el tauler d'anuncis electrònic.
Els/les interessats/des han de presentar el model de sol·licitud que es troba a la web del Consell Comarcal del Priorat, i que consta en l'annex d'aquestes bases, acompanyat de la documentació acreditativa dels requisits per participar i dels mèrits que s'al·leguin al currículum.
Computaran els mèrits degudament acreditats i que acompanyen la sol·licitud de participació en el procés.
Les dades personals incloses en la sol·licitud de participació seran tractades únicament per a la gestió del procés selectiu, és a dir, per a la pràctica de les proves de selecció i les comunicacions que hagin de realitzar-se. Quan sigui necessari publicar un acte administratiu que contingui dades personals es publicarà de la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. El Consell Comarcal del Priorat serà el responsable del tractament d'aquestes dades.
CINQUENA. Termini de presentació de sol·licituds
El termini per presentar sol·licituds és de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGC.
SESENA. Admissió d'Aspirants
Expirat el termini de presentació d'instàncies, la Presidència dictarà resolució en el termini d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta Resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a la seu electrònica i al tauler d'anuncis, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions.
Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini de 30 dies des de la finalització del termini per a presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagués dictat resolució alguna, les al·legacions s'entendran desestimades.
Transcorregut el termini d'esmena per la Presidència, s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà a la seu electrònica http://priorat.eadministracio.cat i en el tauler d'anuncis. Aquesta publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos. En aquesta publicació es farà constar el dia en què tindran lloc les proves corresponents a la fase d'oposició i la baremació dels mèrits dels aspirants proposats.
SETENA. Tribunal Qualificador
El Tribunal qualificador del procés selectiu serà col·legiat i la seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre home i dona.
El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral temporal i el personal eventual no podran formar part dels Tribunals qualificadors.
El pertànyer als Tribunals qualificadors serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar aquesta pertinença en representació o per compte d'altri.
Els Tribunals qualificadors han de tenir la següent composició:
- PRESIDÈNCIA: titular i suplent, amb titulació igual o superior a l'exigida per a l'ingrés en la plaça que es convoca.
- VOCAL 1: titular i suplent, amb titulació igual o superior a l'exigida per a l'ingrés en la plaça que es convoca.
- VOCAL 2: titular i suplent, amb titulació igual o superior a l'exigida per a l'ingrés en la plaça que es convoca.
- SECRETARI/ÀRIA, l'actuació del qual/de la qual és de fedatari/ària. Tindrà veu i vot quan alhora sigui membre del Tribunal qualificador (titulars i suplents).
La designació nominal dels membres del Tribunal qualificador, que ha d'incloure la dels respectius suplents, correspon a la presidència de la corporació i s'ha de fer en la resolució per la qual s'aprova la llista de persones admeses i excloses.
El Tribunal qualificador pot disposar la incorporació a la seva tasca en el procés selectiu d'assessors especialistes, per a aspectes concrets del procés selectiu que requereixin especialització tècnica. Les persones assessores no tenen vot. L'òrgan selectiu pot servir-se de personal col·laborador per a la logística del procediment que es limitarà a fer tasques auxiliars en la preparació i realització del procés selectiu o en la comprovació de la documentació. Estarà subjecte al principi d'imparcialitat i sigil. El personal assessor i el col·laborador no tenen la consideració de membres del Tribunal qualificador.
La composició del Tribunal qualificador s'ha d'ajustar al principi d'especialitat i tots els seus membres vocals han de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places de la convocatòria.
El Tribunal qualificador no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència com a mínim de la meitat dels seus membres, bé siguin titulars, bé suplents, i sempre és necessària la presència de la presidència i de la secretaria. Les decisions s'han d'adoptar per majoria de vots dels membres presents i, en cas d'empat, ha de resoldre el vot de qui actuï com a president/a. Tots els membres actuen amb veu i vot, tret del/de la secretari/ària, l'actuació del qual/de la qual és de fedatari/a. No obstant això, el/la secretari/ària tindrà veu i vot quan alhora sigui membre del corresponent Tribunal qualificador computant-se com un únic vot.
D'acord amb el principi d'unitat d'acte en l'actuació dels òrgans col·legiats, les mateixes persones que han participant en la constitució a l'inici de la sessió han de finalitzar-la.
Els membres del Tribunal qualificador es poden abstenir i les persones aspirants poden recusar-los si concorre algun dels motius de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic, en el termini de 10 dies comptats a partir de l'endemà de la publicació a la seu electrònica del Consell Comarcal del Priorat de la resolució per la qual es nomenen els membres del Tribunal qualificador.
De les sessions que faci el Tribunal qualificador s'ha d'estendre l'acta corresponent, signada pel/per la secretari/ària, que n'ha de donar fe, amb el vistiplau de la presidència, i per tots els membres.
En tot cas, el funcionament del Tribunal qualificador s'ha d'adequar a les normes pròpies dels òrgans col·legiats contingudes a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
De cada sessió s'aixecarà acta per la secretaria que especificarà les persones assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en que s'ha realitzat, amb indicació expressa de si l'assistència dels membres titulars o suplents ha estat presencial o a distància, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats.
En tot cas, en qualsevol moment les persones membres del Tribunal qualificador poden requerir a les persones aspirants l'acreditació de la seva identitat mitjançant la presentació de qualsevol document oficial identificatiu.
SETENA. Sistemes de Selecció i Desenvolupament dels Processos
El sistema de selecció serà per concurs oposició, amb la fase prèvia de coneixements de llengua catalana i castellana per aquelles persones aspirants que no ho hagin acreditat prèviament segons l'establert en aquestes Bases.
Durant la realització del procés selectiu, les persones aspirants no podran fer ús de telèfons mòbils ni altres mitjans de comunicació amb tercers ni amb l'exterior, ni podran sortir del recinte on es duguin a terme. L'incompliment d'aquestes normes o bé les actituds de falta de respecte o consideració envers la resta de persones aspirants del procés selectiu o envers el propi Tribunal qualificador comportaran l'expulsió de la persona aspirant en qüestió de forma immediata del procés selectiu, la qual cosa es farà constar de forma expressa en l'acta emesa pel Tribunal qualificador.
En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir a les persones aspirants perquè acreditin la seva personalitat.
Els candidats hauran d'acudir proveïts del DNI o NIE o, en defecte d'això, passaport o permís de conduir.
a) Fase prèvia de coneixement de llengües, en cas de que hi hagi persones aspirants que hagin de fer aquestes proves:
1) Llengua catalana
Consisteix en la realització d'una prova de coneixements de llengua catalana, que consta de dues parts:
Primera part. S'hi avaluaran el domini de l'expressió escrita, per mitjà de la redacció d'un text i els coneixements pràctics de llengua, mitjançant preguntes sobre aspectes lingüístics.
Segona part: S'hi avaluarà l'expressió oral amb la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre temes generals d'actualitat.
La durada màxima d'aquesta prova serà determinada pel Tribunal qualificador. El resultat de l'exercici serà d'APTE/A o de NO APTE/A, i caldrà obtenir la qualificació d'APTE/A per a participar en el procés selectiu.
Resten exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, fins el moment de la realització d'aquesta prova, estar en possessió del certificat de nivell requerit segons l'establert en aquestes bases i es consideraran com a aptes.
2) Llengua castellana
Només les persones aspirants que no compleixin els requisits establerts en aquestes Bases, en relació amb el coneixement de llengua castellana.
Consisteix en una prova de coneixements de llengua castellana, de caràcter eliminatori, en què les persones aspirants hauran de realitzar un exercici que consistirà en una redacció de 200 paraules, com a mínim, i a mantenir una conversa amb els membres del Tribunal qualificador.
La qualificació de la prova serà APTE/A o NO APTE/A i caldrà obtenir la qualificació d'APTE/A per a participar en el procés selectiu.
Resten exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, fins el moment de la realització d'aquesta prova, estar en possessió dels coneixements de llengua castellana de nivell superior o nivell C2 i es consideraran com a aptes.
b) Procés selectiu: Concurs oposició
La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, dels quals 60 punts corresponen a la fase d'oposició, 40 punts a la fase de concurs.
El resultat del procés selectiu s'obté de la suma de les puntuacions obtingudes a la fase d'oposició i a la fase de concurs, resultant seleccionada la persona aspirant que obtingui la puntuació final més alta.
Fase d'oposició (60 punts)
La fase d'oposició consistirà en la realització de dues proves de capacitat i aptitud eliminatòries i obligatòries per als aspirants, relacionades amb el temari que consta en l'annex I de les Bases.
Els aspirants seran convocats en crida única, sent exclosos de l'oposició els qui no compareguin, excepte causa de força major degudament acreditada i lliurement apreciada pel Tribunal.
En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir als opositors perquè acreditin la seva personalitat.
Els candidats hauran d'acudir proveïts del DNI o, en defecte d'això, passaport o permís de conduir.
L'exercici de les proves serà obligatori i eliminatori, qualificant-se fins a un màxim de 60 punts, sent eliminats els aspirants que no aconsegueixin un mínim de 30 punts. La puntuació de cadascun dels exercicis es trobarà calculant la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades per cadascun dels membres del Tribunal.
Els exercicis de l'oposició seran els següents:
PRIMER EXERCICI: test de 30 preguntes amb tres respostes alternatives, i relacionat amb el temari que es determina en l'annex d'aquestes bases.
La forma de puntuació de l'exercici és la següent:
· 1 punt per resposta correcta
· - 0,25 punts per resposta incorrecta
· 0 punts sense resposta o resposta anul·lada
La durada d'aquesta prova serà determinada pel tribunal.
Aquest exercici es qualificarà de 0 a 30, sent necessari per aprovar obtenir una qualificació de 15 punts.
SEGON EXERCICI: exercici pràctic relacionat amb el temari que es determina en l'annex d'aquestes bases, atenent les funcions, atribucions i comeses pròpies del lloc de treball objecte de la convocatòria, quedant a judici del Tribunal el seu contingut, característiques i forma de realització.
En aquest exercici es valoren les habilitats i destreses de les persones aspirants en tasques pròpies del lloc de treball, així com l'encert en la proposta de resolució del cas.
La durada màxima d'aquest exercici serà determinada pel Tribunal.
La valoració d'aquest exercici és de 0 a 30 punts, i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per a superar-lo.
El resultat final de la fase d'oposició serà la suma de les qualificacions obtingudes dels 2 exercicis (test i pràctica).
FASE CONCURS:
La valoració de la fase de concurs no pot significar més d'un quaranta per cent de la puntuació total del conjunt del procés selectiu de concurs oposició.
- Mèrits professionals amb un màxim de 36 punts (90% de la puntuació de la valoració de la fase de concurs, que és el 40%):
- Serveis prestats en qualsevol administració pública que siguin del mateix grup/subgrup de titulació i amb les funcions corresponents al cos o escala, categoria professional o equivalent a la qual pertany la plaça convocada. Aquests serveis es valoraran amb 0,50 punts per mes treballat.
- Serveis prestats en qualsevol administració pública que siguin de diferent grup/subgrup de titulació, exercint funcions relacionades amb la plaça convocada. Aquests serveis es valoraran amb 0,30 punts per mes treballat.
- Experiència en el sector privat quan les funcions desenvolupades tinguin una equivalència amb les funcions de la plaça convocada. Aquests serveis es valoraran amb 0,10 punts per mes treballat.
Els serveis prestats en l'Administració pública s'acreditaran mitjançant certificat del secretari o secretària de la Corporació o entitat, en el qual s'haurà d'indicar:
- Serveis com a personal funcionari, l'Escala, Subescala, Classe, Categoria, Grup i Subgrup.
- Serveis com a personal laboral, la categoria i grup professional
- El règim jurídic amb indicació de la vinculació amb l'Administració o ens del sector públic (laboral temporal/ laboral fix/ funcionarial interí/ funcionarial de carrera)
- La jornada desenvolupada
- El període concret de prestació dels serveis.
- Les tasques realitzades
Les tasques realitzades en l'administració pública hauran de quedar clarament especificades en el certificat o en qualsevol altre document justificatiu que emeti l'administració pública.
Pel que fa als serveis prestats en el sector privat s'acreditaran mitjançant certificat de la Seguretat Social al qual s'acompanyarà de l'oportú contracte de treball i la vida laboral, o, a falta de l'últim document, qualsevol en el qual es faci constar la categoria exercida.
Als efectes del còmput dels mèrits professionals es computa un mes com a 30 dies naturals. No es tindran en compte les fraccions inferiors a un mes.
No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per poder valorar els serveis prestats d'acord amb els paràmetres indicats en aquestes Bases.
Les jornades a temps parcial seran computades de forma proporcional.
- Mèrits acadèmics o altres mèrits, amb un màxim de 4 punts (10% de la puntuació de la valoració de la fase de concurs, que és el 40%):
- Per la possessió de titulacions acadèmiques o professionals oficials de nivell igual o superior diferents de la requerida per a l'accés al cos, escala o categoria corresponent, relacionades amb el lloc de treball:
Formació |
GRUP A (A2) |
Reglada (màxim 2 punt) |
Un grau o diplomatura: màxim 1 punt Postgrau: màxim 1,25 punts Màster: màxim 1,50 punts Doctorat: màxim 2 punts |
- Pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels Plans per a la Formació Contínua del Personal de les administracions públiques (AFEDAP) o similars, cursos rebuts o impartits que estiguin orientats a l'acompliment de funcions en l'escala o en la categoria professional a la qual es desitja accedir:
Formació |
GRUP A (A2) |
|
Continua (màxim 2 punts) |
De 5 a 20 hores, 0,20 punts. De 21 a 50 hores, 0,40 punts. De 51 a més hores, 0,50 punts. |
- ACTIC:
- Bàsic: 0,20 punts.
- Mitjà: 0,40 punts.
- Avançat: 0,60 punts.
- CATALÀ:
- Nivell superior al requerit per l'accés a la plaça (C2): 1 punt
Només es tindrà en compte la formació continua rebuda o impartida els últims 10 anys.
En el cas que no consti la durada del curs, no es valorarà.
En cas que s'acreditin diversos certificats de la mateixa activitat formativa només es valorarà el de l'última edició. En qualsevol cas, és criteri del Tribunal qualificador determinar la formació rebuda que es valorarà en el cas que sigui repetitiva.
Les actituds de falta de respecte o consideració envers la resta de persones aspirants del procés selectiu o envers el propi Tribunal comportaran l'expulsió de la persona aspirant en qüestió de forma immediata del procés selectiu, la qual cosa es farà constar de forma expressa en l'acta emesa pel Tribunal i suposarà la pèrdua dels drets d'examen.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a qualsevol de les dues llengües oficials de Catalunya.
Sens perjudici del dret a interposar el corresponent recurs d'alçada, una vegada publicats els resultats corresponents, les persones aspirants podran sol·licitar en el termini de tres dies hàbils per escrit la revisió de la valoració dels mèrits mitjançant sol·licitud presentada al Registre.
Si fruit de la revisió es detecta una errada material, aquest haurà de ser esmenada i es procedirà a modificar la puntuació de la qual se'n donarà la corresponent publicitat. La sol·licitud de revisió no interromp el termini de presentació del corresponent recurs d'alçada.
El Tribunal desestimarà les simples declaracions i justificants que donin lloc a dubtes sobre l'autenticitat dels mèrits o sobre la seva equivalència o prevalença respecte dels requerits, així com els documents que no continguin informació suficient per valorar adequadament els mèrits.
El Tribunal podrà demanar a les persones interessades aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que consideri necessària per a comprovar els mèrits al·legats.
VUITENA. Qualificació
Als aspirants que hagin superat la fase d'oposició se'ls aplicarà la puntuació obtinguda en la fase de concurs.
La puntuació final serà aquella obtinguda d'aplicar el percentatge establert per a la fase d'oposició més el percentatge establert per a la fase de concurs.
El resultat de la suma d'ambdues fases, una vegada realitzades les ponderacions en cadascuna d'elles, serà la puntuació final.
NOVENA. Relació d'aprovats, acreditació de requisits exigits i nomenament
La persona aspirant proposada acreditarà davant el Consell Comarcal, dins del termini de vint dies hàbils des que es publica aquesta relació la seu electrònica (http://priorat.eadministracio.cat) i tauler d'anuncis, les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria, així com els documents originals o còpies autèntiques o compulsades acreditatives de compliment de les condicions de capacitat i dels requisits exigits a la convocatòria, i els mèrits al·legats.
En aquest sentit, a més dels originals o còpies compulsades o autèntiques de les còpies simples aportades juntament amb la sol·licitud, caldrà presentar la documentació que s'indica a continuació:
1r. Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar la concurrència dels requisits establerts en l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic mitjançant l'aportació de documentació suficient expedida per les autoritats competents.
2n. La capacitat funcional s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació de Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impossibiliti el desenvolupament de les tasques pròpies dels llocs a cobrir, expedit dins els tres mesos anteriors a la seva presentació. Les persones aspirants discapacitades proposades hauran d'aportar un informe de l'equip de valoració multiprofessional competent que acrediti el tipus i grau de discapacitat que presenten, així com la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions pròpies de la plaça en els termes previstos al Decret 66/1999, de 9 de març.
3r. Declaració responsable degudament signada de no estar inhabilitat/ada per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, segons el model que es detalla a continuació:
“El senyor/La senyora (nom i cognoms), amb domicili a (població, carrer, número) i DNI (número), declara responsablement, a efectes de ser nomenat/da com a personal funcionari de l'Ens ...., que no ha estat separat/da del servei de cap de les administracions públiques i que no es troba inhabilitat/da per a l'exercici de les funcions públiques.”
Així mateix, la persona aspirant que no posseeixi la nacionalitat espanyola haurà de presentar declaració responsable de no estar sotmesa a sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen, segons el model que figura a continuació:
“El senyor/La senyora (nom i cognoms), amb domicili a (població, carrer, número) i passaport núm. (número), declara responsablement, a efectes de ser nomenat/ada com a personal funcionari de carrera de l'Ens ...., que no ha estat sotmès/a a sanció disciplinària o condemna penal que li impossibiliti a (l'estat d'origen) l'accés a la funció pública.”
4t. Declaració responsable de no estar inclòs/sa en cap dels supòsits d'incompatibilitat previstos a la legislació vigent o que s'exercirà l'opció que preveu l'article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques i de l'article 10 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, que podrà ser contrastat per l'Ens fent consulta a les Administracions Públiques corresponents.
Qui, dins del termini indicat, i excepte els casos de força major, no acredités els requisits exigits en la convocatòria o de la documentació es deduís que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenats, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què poguessin haver incorregut per falsedat en les seves sol·licituds de participació.
El president nomenarà personal funcionari en pràctiques la persona aspirant proposada, en el termini d'un mes a comptar des de la terminació dels vint dies anteriors. El nomenament esmentat es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província, a la seu electrònica (http://priorat.eadministracio.cat), així com en el tauler d'anuncis. Una vegada publicat el nomenament, aquesta persona haurà de prendre possessió o incorporar-se en el termini d'un mes, d'acord amb el que es disposa en l'article 83 del Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol. La falta de presa de possessió, exceptuant els casos de força major, que seran degudament comprovats i considerats, comportarà la pèrdua de tots els drets.
Aquesta personada nomenada realitzarà el període de pràctiques sota la supervisió del cap de la unitat administrativa o superior jeràrquic on sigui destinat el funcionari en pràctiques i tindrà la durada següent:
Denominació/Codi de la Plaça |
Àrea/ Unitat d'adscripció |
Període de pràctiques |
Administratiu/iva |
Àrea d'Organització i Relacions Institucionals |
6 mesos |
En finalitzar el període de pràctiques, l'ens farà un informe d'avaluació de la persona aspirant sobre l'aplicació dels seus coneixements i les seves capacitats a les activitats realitzades, la qualitat i l'eficàcia en el desenvolupament de les diferents tasques i l'adaptació a l'entorn de treball.
En el cas que la persona aspirant no superi satisfactòriament el període de pràctiques, perquè no assumeixi el nivell suficient d'integració i eficiència en el lloc de treball serà declarada no apte/a, per resolució motivada de l'òrgan competent, amb tràmit d'audiència previ, i perdrà, en conseqüència, tots els drets inherents al seu nomenament i es donarà per finalitzat el seu nomenament. En aquest cas, l'òrgan competent nomenarà funcionari/ària en pràctiques a la persona aspirant que tingui la puntuació següent més alta, la qual haurà de superar el corresponent període de practiques en els termes aquí indicats.
Una vegada acabat el període de pràctiques, la persona aspirant que l'hagi superat satisfactòriament serà nomenada personal funcionari de carrera.
El nomenament com a personal funcionari de carrera serà publicat al Butlletí Oficial de la Província. Caldrà fer el jurament o promesa a què fa referència el Decret 359/1986, de 4 de desembre, abans de prendre possessió com a personal funcionari de carrera.
La manca de jurament o promesa o de la presa de possessió en els terminis normativament establerts, llevat de casos de força major, comportarà la pèrdua de tots els drets.
DESENA. Constitució de la borsa de treball
Formaran part de la borsa de treball totes les persones que superin la fase d'oposició i no siguin nomenades funcionaris, a fi que pugui ser utilitzada en futures crides que poguessin resultar necessaris per cobrir vacants temporals. La borsa serà ordenada segons la puntuació obtinguda.
L'ordre de crida dels aspirants inscrits en la borsa serà: l'aspirant cridat serà el que figura en primer lloc de la llista d'ordre de la borsa.
La renúncia a un lloc de treball ofert suposarà que l'aspirant passa a l'últim lloc de la borsa d'ocupació, tret que concorri una de les següents circumstàncies:
- Part, baixa per maternitat o situacions assimilades.
- Malaltia greu que impedeixi l'assistència al treball, sempre que s'acrediti degudament.
- Exercici de càrrec públic representatiu que impossibiliti l'assistència al treball.
Aquesta borsa d'ocupació tindrà una vigència màxima de tres anys.
ONZENA. Incompatibilitats
La persona aspirant proposada quedarà subjecte, en el seu cas, al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i altra normativa aplicable.
DOTZENA. Incidències
Si es vol impugnar la resolució d'aprovació d'aquestes bases, així com, la resta de resolucions de la Presidència, es pot interposar recurs potestatiu de reposició, dins del termini d'un mes, comptat a partir del dia següent al de la seva publicació o directament recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona, dins del termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquest acte, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i els articles 8, 14, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Contra els actes i resolucions del Tribunal qualificador, en tant que es tracta d'òrgans col·legiats dependents de la presidència de la corporació els actes dels quals no exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la Presidència en el termini i amb els efectes que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
En el no previst a les bases serà d'aplicació el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, el Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic de la Llei de la Funció Pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, el Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol; el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i de l'Aranès en els processos de selecció de personal i provisió de llocs de treball de les Administracions Públiques de Catalunya, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; i el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat pel Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.
ANNEX I
- Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.
- Tema 2. La Corona. El poder legislatiu. El poder executiu. El poder judicial.
- Tema 3. L'organització territorial de l'Estat: el Títol VIII de la Constitució espanyola de 1978. Les Comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia.
- Tema 4. L'Estatut d'autonomia de Catalunya
- Tema 5. L'administració pública en l'ordenament jurídic espanyol: tipologia d'administracions públiques. Principis de les relacions entre les administracions públiques. Principis generals dels òrgans de les administracions públiques: delegació de competències, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència.
- Tema 6. El règim local espanyol. Principis constitucionals i regulació jurídica. L'administració local: entitats que comprèn. Regulació.
- Tema 7. La província en el règim local espanyol: competències. Organització provincial: competències
- Tema 8. El municipi. El terme municipal. La població. L'empadronament. Organització municipal. Competències.
- Tema 9. Les comarques a Catalunya: règim jurídic.
- Tema 10. Els consells comarcals a Catalunya. Sistema d'elecció dels membres del consells comarcals.
- Tema 11. El Consell Comarcal del Priorat: composició i competències.
- Tema 12. Altres entitats locals. Mancomunitats. Agrupacions. Entitats d'àmbit territorial inferior al municipi.
- Tema 13. Ordenances i reglaments de les entitats locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació.
- Tema 14. El personal al servei de les entitats locals. Classes. Drets i deures. El règim d'incompatibilitats i el règim disciplinari.
- Tema 15. Formes de selecció i accés a la funció pública. Procediments de selecció.
- Tema 16. Contractes del sector públic: normativa de referència. Objecte i àmbit d'aplicació. Tipologia de contractes del sector públic.
- Tema 17. L'expedient de contractació. L'expedient dels contractes menors. La tramitació urgent i d'emergència. Els procediments d'adjudicació.
- Tema 18. L'expropiació forçosa.
- Tema 19. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Ordenances fiscals.
- Tema 20. El pressupost comarcal. Procediment d'aprovació.
- Tema 21. Fases de la despesa.
- Tema 22. Règim jurídic de la despesa pública local. Modificacions de crèdit.
- Tema 23. Principis generals de la comptabilitat pública. Control i fiscalització dels comptes: control intern i control extern. La Sindicatura de Comptes.
- Tema 24. L'acte administratiu: concepte, elements i classes. Requisits de l'acte administratiu. El silenci administratiu.
- Tema 25. L'eficàcia de l'acte administratiu. La notificació. La publicació. El registre. Els terminis. La nul·litat i anul·labilitat dels actes administratius. La revisió dels actes en via administrativa.
- Tema 26. El procediment administratiu. Els interessats. L'expedient. Fases del procediment: ordenació, instrucció, finalització i execució.
- Tema 27. La gestió electrònica dels procediments administratius: registres i notificacions i ús de mitjans electrònics. Accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. La seu electrònica.
- Tema 28. Recursos administratius. Els recurs contenciós-administratiu.
- Tema 29. La responsabilitat de les administracions públiques.
- Tema 30. La potestat sancionadora.
- Tema 31. Les administracions públiques i la societat de la informació. L'administració electrònica.
- Tema 32. La transparència: subjectes obligats i la transparència en l'activitat pública i en la gestió administrativa.
- Tema 33. L'accés a la informació pública.
- Tema 34. Règim de les eleccions locals.
- Tema 35. Règim de funcionament dels òrgans col·legiats: règim de sessions i acords dels òrgans de govern. Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació dels acords.
- Tema 36. El patrimoni dels ens locals. Classificació. Tràfic jurídic. Règim d'utilització. Obligacions i prerrogatives dels ens locals envers llurs béns
- Tema 37. Les formes de l'activitat administrativa: activitat de foment, policia i prestació de serveis públics.
- Tema 38. Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions: Gestió, justificació i control.
- Tema 39. Normativa sobre igualtat efectiva de dones i homes. La igualtat de tracte i la no discriminació. La igualtat de tracte i no discriminació de les persones LGTBI.
- Tema 40. La protecció de dades de caràcter personal i la garantia dels drets digitals.
ANNEX II
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ DE PERSONAL DEL CONSELL COMARCAL DEL PRIORAT
(Vegeu la imatge al final del document)
Falset, 1 d'agost de 2024
M. Pilar López Alañá
Secretària accidental